Ajaleht Wall Street Journal teatas, et lennuk saatis automaatselt andmeid oma ehitajafirmale Boeingule veel pikka aega pärast seda, kui ta võimude teatel radariekraanidelt kadus, vahendab The Guardian.

Lennukit nähti tsiviilradari ekraanidel viimast korda kindlalt laupäeval veidi enne kella 1.30 kohaliku aja järgi, vähem kui tund pärast Malaisia pealinnast Kuala Lumpurist õhku tõusmist. Lennuk lendas kirdesse üle Tai lahe suudme ja suundus Pekingi poole. Wall Street Journal viitas kahele üksikasjadega kursis olevale allikale USA-s, kelle sõnul kahtlustavad USA uurijad, et Boeing 777 püsis õhus veel umbes neli tundi pärast seda hetke.

See hinnang põhineb lennuki automaatselt saadetud andmetel Boeingu mootoriosakonda, mis on osa rutiinsest hooldus- ja jälgimisprogrammist, teatas Wall Street Journal.

See teade viitab võimalusele, et lennuk, mille pardal oli 239 inimest, võis lennata veel sadu kilomeetreid tingimustes, millest pole seni midagi teada. Võimud ei tea, millisest ookeanist lennuki vrakki otsida.

Neljapäeval jätkasid lennukid kolme võimaliku ujuva objekti otsimist, mis avastati Hiina satelliidifotodelt lennuki esialgse teekonna lähedalt. Peking kutsus üles ettevaatusele ja rõhutas, et see ei pruugi tähendada midagi. Vietnami sõjaväelased teatasid, et on selle piirkonna juba varem läbi otsinud ega leidnud midagi, kuid saatsid siiski lennuki uuesti välja.

Vaata Reutersi videot, kuidas Jaapanlased tegelevad otsingutega: