Hiljutise katse käigus tühjendati kolmemeetrise läbimõõduga katsekilp hoolikalt õhust, et näha, kuidas see reageerib kokkuvoltimisele ja -pakkimisele. Sõõrikukujulise kuumuskilbi tehnikat tundma õppides loodavad insenerid täpsemini prognoosida materjali käitumist kilbi automaatsel avanemisel tulevikus aset leidvate süvakosmose-ekspeditsioonide käigus.

„Katse käigus tühjendasime katse-eksemplari vaakuumpumba abil õhust, et kahandada selle mõõtmed võimalikult väikeseks,“ selgitas projekti juhtiv insener Keith Johnson NASA pressiteates. „Pakkisime seda kokku ja lahti ning otsisime polübensoksasool- (ingl PBO; Zylon) ja teflonmaterjalidelt lekkekohti ja kahjustusi. Kordasime seda protseduuri kolm korda.“

Rohkem kui viiekordse ülehelikiirusega täis puhutava aerodünaamilise pidurdusseadme HIAD (ingl Hypersonic Inflatable Aerodynamic Decelerator) väljatöötamise lõppeesmärgiks on atmosfääritakistuse rakendamine kosmoseaparaatide pidurdamiseks. NASA kirjelduse kohaselt vähendab täispuhutav pidurdusseade planeedi atmosfääri sisenemisega kaasnevat kuumust kosmoselaevas ning aitab planeedi pinnale laskuda õrnemalt.

Uut tüüpi kuumuskilp võiks aidata inimestel raskeid kosmoselennumasinaid maandada näiteks Marsi hõredas atmosfääris või isegi toimetada lasti rahvusvahelisest kosmosejaamast ISS tagasi Maale, avaldasid NASA projektiga HIAD seotud ametnikud pressiteates lootust.

Üks takistusi Marsi koloniseerimisele on probleem, kuidas maandada ohutult rasket varustust, mida läheb vaja astronautidest koosneva uurimisrühma elushoidmiseks mitme nädala või kuu vältel.