Nii nagu Google juba oma isesõitvate autodega mõne jaoks ebameeldivaks, teise jaoks uuenduslikuks teinud, pakub ka Ehang nüüd sõiduvahendit, milles istuval inimesel pole üldse võimalik selle juhtimisse sekkuda.

Ehang 184 on täielikult automatiseeritud, arvutite ja sensorite koostegevusel punktist A punkti B lendav seade, kopteris endas puuduvad igasugused juhtimisseadmed. Enne lendu sisestab küll reisija sihtmärgi koordinaadid ja vajutab käsule start. Ainus asi, mida reisija lennu ajal üldse reguleerida saab, on õhuvahetus kabiini sees. Kõike ülejäänut teeb kopter ise, suheldes automaatselt maapealsete kontrollkeskustega ja vältides ise kõiki tõkkeid teel, et leida turvalisim viis kohale jõuda.

Kuid ajal, mil droonid toimetavad kohale juba ka suuremat sorti kaubapakke, oli lausa loogiline, et järgmisena pannakse drooni küüti ka inimene.

Niisiis, hiinlaste arusaamise kohaselt tulevikus enam pilootide järele vajadust ei ole. Praeguse seisuga suudab see kopter vaid ühe inimese korraga tõsta kuni kolme kilomeetri kõrgusele, lennata kiirusega sada kilomeetrit tunnis, kuigi akud võimaldavad vaid kuni 20-minutilisi otsi, seega kaugemale kui 30 kilomeetrit sellega ei reisi, vahendab Helsingin Sanomat.

Ehangil on kaheksa erinevat tiivikut, seega ka tõrgete korral varuvariante jätkub ja selge on, et sellised reisikopterid vajavad pidevalt töötavat maapealset juhtimiskeskust, isegi, kui nad lendavad täiesti automaatselt.

Hind? Soolane 200 000 kuni 300 000 dollarit (kui see üldse müüki peaks jõudma).