Reklaamimaailma tulevik: firmade logod säravad tähtede vahel

 (12)
Reklaamimaailma tulevik: firmade logod säravad tähtede vahel
Nii võiks välja näha reklaamid tulevikusStartRocket

Karastusjoogigigant PepsiCo on tundnud huvi Venemaa kosmoseidufirma poolt pakutava reklaamiteenuse vastu. StartRocket nimeline idufirma pakub brändidele võimalust kuvada ettevõtte logo mikrosatelliitide parve abiga öötaevasse maalähedasel orbiidil.

PepsiCo andis teada, et nende Venemaal tegutsev haru on sõlminud partnerlusleppe iduettevõttega StartRocket. Kuigi Pepsi teatas nüüd, et projektiga esialgu edasi ei minda, uuriti siiski võimalusi reklaamida energiajooki Adrenaline Rush maa stratosfääris. Pärast seda kui väljaanne Futurism Pepsi huvist kosmosereklaami tehnoloogia vastu kirjutas, andis ettevõte teada, et partnerlus StarRocketiga oli ühekordne sündmus.

Ilu on vaataja silmades

StartRocket ütleb, et nad suudavad hulka mikrosatelliite kasutades projitseerida soovitud kujutise maalähedasele orbiidile stratosfääris nii, et maapinnalt vaadates näeb kujutist öötaevas hõljumas. Ettevõte ise näeb pakutavat võimalust öötaeva kaunistamisena: “Maailmaruum peab olema ilus ja parimate brändide logodega vapustab taevas meid igal öösel.”

Mitte kõik ei ole siiski veendunud idee headuses. Kriitikud ütlevad, et realiseerumise korral oleks tegemist lihtsalt kosmosereostusega, mõned on läinud lausa nii kaugele, et kutsuvad üles boikoteerima PepsiCo tooteid.

Ilmselt ei ole maailm veel valmis nägema öötaevas näiteks Suure Vankri kõrval hiiglaslikku karastusjoogi reklaami. Selge öötaevas ja seal säravad tähed on kõige romantilise pärisosa ja ilus praktiliselt kõigi arvates. Paradigma peab kõvasti muutuma, et kõige selle vahel reklaami aktsepteerida. Reklaami, mida erinevalt internetibrauseri hüpikaknast ei olegi võimalik sulgeda.

Seotud lood:

Poole miljoni eest kümme päeva reklaami

Kahtlemata on taevane reklaam objektiivselt hea reklaamipind, mida näevad sõna otseses mõttes kõik inimesed ühel poolkeral, kui pilgu üles suunavad. StartRocket otsib parajasti investoreid, kes oleksid valmis panustama kokku 25 miljonit USA dollarit, et see uue põlvkonna reklaamiplatvorm reaalsuseks muuta.

Kosmose startupi kodulehelt leiab ka hinnakirja, mille kohaselt maksab kaheksatunnine orbiidireklaam 200 000 USA dollarit ning poole miljoni dollari eest saab tellida kosmosereklaami kümneks päevaks.

Kas tegemist võiks olla väärt investeeringuga või kaasneks taevareklaamiga hoopis korvamatu mainekahju, jääb esialgu järele proovimata, sest tehnoloogia on alles idee vormis ja seda ei ole veel testitud.

Konkurendid Jaapanist

Venelaste idufirma ei ole esimene kes maavälisest reklaamist on rääkinud. Üks Jaapani idufirma on seadnud eesmärgiks paigaldada Kuu pinnale reklaamitahvlid juba aastaks 2020. Tokyos paiknev Ispace kogus 2017. Aastal 90 miljonit dollarit projektiga “Kuu majandus” (ing kl lunar economy), mis vähemalt osaliselt hõlmab ka reklaampindade sisse seadmist kuul, mida on võimalik Maalt vaadata.

Ettevõte plaanib raha kasutada ka mehitatud kuumissiooniks aga ka masinate saatmiseks maa kaaslasele, et selle pinda uurida.

Veel teine Jaapani kosmoseidufirma plaanib saata mikrosatelliite kosmosesse, et luua aastal 2020 Hiroshima kohale kunstlik meteoriidisadu. Selle ettevõtmise eesmärk on pakkuda “täiesti uuel tasemel meelelahutust.”