Harvardi Ülikooli juurde kuuluva Smithsoniani astrofüüsikakeskuse teadlased analüüsisid asteroidi kuju, selle kiirust ja trajektoorimuutust ning pakuvad nüüd välja, et tegemist võib olla tehisobjektiga, täpsemalt päikesepurjega.

Teadlased uurisid asteroidi kiirendust ning nende hinnangul võis sellele tõsise tõuke anda päikesekiirgus. Samuti viitasid teadlased, et inimesed on sarnaseid päikesepurjesid ka ise teinud, seega ei oleks tegemist millegi ennekuulmatuga.

"Kui tegemist on kellegi loodud objektiga, on üks võimalus, et see on osa arenenud tehnoloogiast, mis kosmoserämpsuna ringi triivib," kirjutasid teadlased oma uurimuses. Teise teooria kohaselt võiks tegemist olla lausa kosmosesondiga, mille tulnukad saatsid, et meie planeeti uurida. Kolmanda variandi kohaselt võib tegemist olla ka tulnukate laeva vrakiga.

Üks teadustööga seotud professor, Abraham Loeb, on varasemalt Scientific Americanis kirjutanud, et Oumuamua võib olla esimene tehisrelikt, mis meie päikesesüsteemi on sattunud. Tema sõnul tasuks objekti uurida, kuna see võib aidata meil vastata iidsele küsimusele - kas me oleme maailmas üksi?

Loeb ütles väljaandele Universe Today, et Oumuamua võib olla tulnukate sond, mis uurib meie päikesesüsteemi sarnaselt nagu meie plaanime Breakthrough Starshoti nime kandva päikesepurjega sondiga Alpha Centaurit uurida.

Oumuamua kummaline kuju ning käitumine on teadlastes selle avastamisest saadik spekulatsioone tekitanud. Nüüd, kui avastati, et taevakeha sai meie planeedist möödudes ka kummalise lisakiirenduse, võimenduvad kõiksugu hüpoteesid veelgi enam.

Juba praegu ei suuda teadlased otsustada, kas tegemist on komeedi või asteroidiga - kuigi mõlemad tiirlevad Päikese ümber, koosnevad komeedid jääst ja süsinikoksiidist, asteroidide koostis võib aga erineda - mõned neist koosnevad külmunud gaasidest, teised aga kivimitest - rauast, niklist ja ränist. Ja nüüd paiskas värske teadustöö õhku veel mitu kummalist hüpoteesi.