Kummalise signaali registreerisid augustis 1977 Ohio ülikooli astronoomid, kasutades raadioteleskoopi, mida nimetati Suureks Kõrvaks (ingl. k Big Ear). Signaal oli sedavõrd tugev, et üks uurimistiimi liikmeist Jerry Ehman kirjutas väljatrüki äärele punaste tähtedega "Wow!" ja nii saigi signaal oma nime.

Et 1963. aastal tööd alustanud Big Ear oli ehitatud just maavälise intellekti otsimiseks, olid kõik mõistagi elevil. Aga signaal ei kordunud enam ja suurem jagu teadlaskonnast järeldas, et tõendiks maavälise elu olemasolust sellest ei piisa.

Ent küsimus, mis oli signaali põhjustajaks, jäi püsima. Nüüd arvavad planetaarteaduse keskuse (Centre of Planetary Science, CPS) teadurid eesotsas Florida ülikooli astronoomiaprofessori Antonio Parisega äsja Washingtoni teaduste akadeemia teadusajakirjas avaldatud teadusuuringus, et neil on vastus olemas.

See oli komeet, ütlevad nad. Täpsemalt selline komeet, mis nelikümmend aastat tagasi astronoomidele veel tundmatu oli. Signaali põhjustajaks oli komeediga kaasnev vesinikupilv. Komeedi liikumine selgitas ka seda, miks signaalile järge ei tulnud.

On teada, et selles taeva osas, mida Big Ear tol hetkel monitooris, viibisid signaali registreerimise aegu kaks tollal veel tundmatut komeeti, mis avastati aastal 2006. Komeetide nimed on 266P/Christensen ja P/2008 Y2 (Gibbs) ja need ilmusid sellesse taeva ossa taas eelmise aasta novembri ja selle aasta veebruari vahel, andes teadlastele võimaluse oma teooria proovile panna.

Uurimistiim raporteerib, et tänavu neilt kahelt komeedilt saadud signaalid klappisid nelikümmend aastat tagasi Wow!-signaalilt saadutega. Teadlased nendivad, et päris sajaprotsendiliselt signaali just emmale-kummale kahest komeedist omistada ei saa, aga üsna kindel võib olla selles, et kui mitte üks neist kahest, siis just mingisugune komeet Wow!-signaali tekitajaks oli.