Astronoomilises mõttes möödub asteroid meist väga lähedalt, aga muretsemiseks pole siiski põhjust - nimelt asub kosmosekivi kõige lähemal möödumishetkel meist sellises kauguses, mis on 18 korda pikem Maa ja Kuu vahemaast (see on keskmiselt 385 000 km). Teisisõnu ei tule asteroid Maale eeldatavasti lähemale kui 7 miljonit kilomeetrit. Seetõttu pole põhjust paanikaks, vaid tegemist on hoopis astronoomilise huviväärsusega - meist möödub justkui korralik lendav mägi. Asteroidi nimega 3122 Florence läbimõõt on nimelt ScienceAlerti sõnul tervelt 4,4 kilomeetrit.

Florence`i kõige lähedasem möödumispunkt võrdluses Maa ja Kuuga.

Asteroid avastati aastal 1981 Austraalias asuvas Siding Springi observatooriumis töötanud ameerika astronoomi Schelte "Bobby" Busi poolt, kes andis sellele nime tuntud 19. sajandi medõe ja õendusteaduse ühe rajaja Florence Nightningale`i järgi. Taevakivi ametlik nimi on 3122 Florence.

Asteroid ei ole Maale nii lähedal olnud alates aastast 1890, järgmisel korral tuleb see jälle meile nii lähedale umbes aastal 2500.

Siinkohal tasub meenutada, et tänavu on meil üks palju igavama nimega asteroid juba märksa lähemal külas käinud. 2017 AG13 möödus meist nimelt umbes poole Maa ja Kuu vahelise distantsi kauguselt. Tõsi, see asteroid oli palju väiksem, selle läbimõõtu hinnati 15-34 meetri vahele. Selliste mõõtmetega asteroid plahvatas ka aastal 2013 Tšeljabinski kohal.

Tänavu oktoobris möödub meist veel lähemalt asteroid 2012 TC4, mis lendab Maast mööda 50 000 kilomeetri kauguselt. Selle läbimõõt jääb samuti umbes 20 meetri kanti.

3122 Florence on meie kosmilises naabruskonnas liikuvatest asteroididest kõige suurem. ScienceAlert kirjutab, et kui tõesti peaks mingil põhjusel juhtuma, et see asteroid kuidagiviisi Maale otsa põrutaks, oleks tulemuseks katastroof, mis tooks kaasa kliimamuutuse ja teeks maatasa ühe väikeriigi suuruse ala. Ent ohuna Florence`i siiski ei käsitleta, selle asemel on plaanis hoopis radaritega selle pinda uurida.

Kokku on praegu teada 1825 erinevat Maale potentsiaalselt ohtlikku kosmilist objekti, mida NASA pidevalt jälgib. Selle määratluse jaoks on kindlad parameetrid - niisuguse keha läbimõõt peab olema suurem kui 140 meetrit ja need peavad oma orbiidi mingis punktis tulema Maale lähemale kui 7,5 miljonit kilomeetrit.