Nimelt on pilootide suutlikkus kurja lennuilma vältida oluliselt paranenud pärast seda, kui lennundusettevõtted asendasid teleksipõhised ilmasüsteemid tahvelarvutitega.

Lisaks on parema eraldusteravusega satelliitfotod ja kvaliteetsemad ilmaennustused võimaldanud lennufirmadel ilmastikust johtuvate hilinemiste määra kahandada 50 protsendilt 2003. aastal 36 protsendile 2013. aastal.

Pealeselle on näiteks lennundusettevõtted Delta ja American Airlines varustanud mõned oma lennukid anduritega, mis edastavad ilmateavet automaatselt, et järgnevad samasuunalised lennud oskaksid vintsutusi vältida.

The New York Timesi vastavasisuline aruanne väidab, et lennundus valmistub juba järgmiseks suuremaks meteoroloogilise eraldusvõime hüppeks.

Kava kohaselt 2016. aastal tööd alustavad võimsad kuvamissatelliidid võimaldavad lennundusettevõtetel nimelt tulevikus senisest märksa paremini ennustada, millised lennujaamad järgmiseks suletakse.