Iga lennukit tabab varem või hiljem välk (ja mis siis juhtub)

 (21)

Statistika ütleb, et kogu maailma lennufirmade lennukeid tabab välk vähemalt korra aastas (ja oluliselt tihemini piirkondades, kus äikesetormid on sagedased).

Ehkki see kõlab hirmutavalt, ei pruugi reisija välgutabamust isegi tähele panna, kui ta just välgulöögi hetkel õigest illuminaatorist õiges suunas välja ei vaata.

Mis siis juhtub? Välgutabamusest saadud elektrilaeng jaotub ühtlaselt üle lennuki alumiiniumkorpuse ja jätkab sealt edasi teed maapinna poole.

Lennunduse ajaloost on siiski teada juhtumeid, kus välgutabamused on tekitanud tõsiseid probleeme (näiteks kutsudes esile sädemeid seal, kuhu mingil põhjusel on kütuseaure kogunenud).

Pärast 1963. aastat, mil Pan Amile kuulunud Boeing 707 välguga pihta sai ja alla kukkus, tappes kõik 81 pardal viibinud inimest, muudeti lennundusvaldkonna ohutusnõudeid karmimaks.

Nüüdisaegsed lennukid on varustatud terve hulga välgukaitseseadmete ja elektrilaengute pärssimise mehhanismidega.

Tänu parematele ohutusnõuetele on äikesetormi ajal lennuki sisemises viibimine märksa turvalisem kui lennujaama territooriumil seismine.