Osad suured veebiäri abil rikastunud tehnoloogiafirmad on peamiselt sel kümnendil pead murdnud, kuidas need paljud eraldatud paigad võiksid ikka internetiühendusega kaetud saada.

Ja kuna tõhusamaid viise kasutajaid ja nendega seotud andmeid koguda on ise internetti pakkuda, siis on selleks katsetanud erinevaid vahendeid nagu õhupallid, droonid ja satelliidid.

Facebook on juba droonide ja õhupallidega tegelenud, kuid selles äris pole isegi taevas piiriks, nii et järgmine samm on kasutada satelliite.

Mis saama hakkab? FB arendas välja satelliidi Athena ja tahab selle järgmise aasta alguses madalale Maa-lähedasele orbiidile saata (täpsemalt 100-1250 kilomeetrit maapinnast), nii et see millimeeterala raadiolainete vahendusel lairibaühendusi pakuks.

Esimene missioon on piiratud mahus, seda võib nimetada eksperimendiks.

Maalähedane orbiit tähendab vajadust suure satelliidipilve järele, et interneti pakkumisest ikka tolku oleks (sama plaan on tehnoloogiaguru Elon Muski asutatud-juhitud kosmosefirmal Space X).

Õhu või ilmaruumi vahendusel interneti pakkumisel on tehnoloogiafirmade jaoks ka see pluss, et nad saavad investoritele näidata: kasutajaskonna kasvatamiseks on võimalusi ka siis, kui tundub, et enam pole ruumi kasvada.