390 miljoni euro suuruse lepingu tingimuste kohaselt peab Airbus projekteerima ja valmis ehitama ühe teenindusmooduli ning konstrueerima osa detailidest teise mooduli tarbeks, mis vabastaks ESA kosmosejaama hoolduskulude tasumisest NASA-le ajavahemikus 2017. aastast 2020. aastani, vahendab SpaceNews.com.

Transpordikapslit Orion tõukejõu, elektrivoolu, soojusvarustuse juhtimissüsteemi ja elukeskkonna tagamise süsteemidega varustava teenindusmooduli ehitus rajaneb ESA automaatjuhitava lastitranspordivahendi ATV (ingl Automated Transfer Vehicle) konstruktsioonil.

ESA on siiamaani hüvitanud NASA-le Euroopa poolt makstavat kaheksat protsenti kosmosejaama haldustasudest sellega, et läkitas orbiidile viis ATV-moodulit. Nii tasuti Euroopa osa kosmosejaama-rendist NASA-le aastani 2017. Orioni tarbeks loodav moodul pikendab kohustuse täitmise aastani 2020. ESA ja NASA arvutuste kohaselt peab ESA tasuma neile aastas umbes 150 miljonit eurot.

Mõlemad kosmoseagentuurid on kinnitanud, et loodavad Orioni-partnerlust jätkata ka pärast esimest mehitatud lendu. Seni pole ESA aga saanud liikmesriikide kinnitusi haldustasude jätkuvaks hüvitamiseks pärast 2020. aastat — ning isegi eelarve aastani 2020. alles ootab lõplikku kinnitamist.

Ettevõttega Airbus sõlmitud kokkulepe sisaldab klausleid nii ESA kui ka Airbus’i huvide kaitsmiseks, juhul kui ESA liikmesvalitsused keelduvad kosmosejaama käigushoidmist 2020. aastani rahastamast. Sellise võimaluse tõenäosust peetakse siiski äärmiselt väikeseks.