Boeingu esindajad kinnitavad, et ärevuseks pole siiski põhjust, kuna lennukite reaalne sooritus pole tegelikult muutunud. Ettevõte lihtsalt nüüdisajastas osa standardsetest kaalu- ja konfiguratsioonieeldustest, mille põhjal lennukite lennukaugust arvutatakse.

Kuna viimati uuendas Boeing samu näitajaid 1990. aastate alguses, tunduvad mõned muudatused märkimisväärsed. Näiteks on kuue mudeli — 737 Max 7,737 Max 200, 787-9, 787-10, 777-9X-i ja 777-8X-i — prognoositav lennukaugus kahanenud rohkem kui 500 meremiili võrra. Veel kaks mudelit, 787-8 ja 777-300ER, kaotasid arvestuslikus lennukauguses vaid veidi vähem kui 500 meremiili.

Eelduseid kohendades tunnistab Boeing viimaks seda, mida suurem osa lennufirmade kliente, tööstusanalüütikuid ja konkurente on ammugi teadnud — standardeeldused, mille alusel Boeing turunduseesmärkidel kasutatavaid lennukite sooritusnäitajaid seni kalkuleeris, on juba pikka aega olnud iganenud.

Ehkki reisijate, pagasiesemete ja lennukiistmete hulk võib olla sama, on nende kaal ja mõõtmed aastatega märkimisväärselt kasvanud. Samal ajal on varasemate eelduste juures arvesse võetud esimese klassi reisijatesalong praktiliselt käibelt kadunud ja asendunud keerukamate äriklassi-salongidega, mida iseloomustavad mh lebamist võimaldavad istmed, ja tipp-äriklassi (ingl premium business class) salongidega.

Boeing 787-9 maandumas Perthi lennuväljale. Foto: Darren Koch

Seetõttu on lahknevused nende näitajate vahel, mida Boeing oma turunduslikes esitlustes kasutab, ja näitajate vahel, mida kinniste uste taga toimuvatel müügiläbirääkimistel tegelikult avaldatakse, ajapikku üha kasvanud.

Väärika 747-sarja viimatise versiooni istekohtade arvuks oli varem märgitud 467 ja lennukauguseks 7790 meremiili (14 427 km). Eelduste nüüdisajastamine kahandas istekohtade arvu aga 410-le ja lennukauguse 7730 meremiilile (14 315 km).

Muide, Lufthansa esitab veelgi väiksemaid numbreid kui Boeing ise.