Teadlased on tänaseks avastanud umbes 120 sellist kiiret raadiovägatust ja on osanud neist - kohati ulmeliselt - selgitada vaid pooli - sealhulgas eksootiliste tähtede kokkuvarisemise ja mustadesse aukudesse kukkuvate neutronitähtedega, pakutud on isegi tulnukaid.

Nüüd võib neil lõpuks olla üks tõsiseltvõetav vastus, kirjutab Popular Science.

Nimelt märkasid teadlased 28. aprillil raadiosähvatust ka siin Linnuteel, otse meie galaktika naabruses. Teleskoopide kogum tuvastas raadiolainete impulsi, millega kaasnesid röntgenkiirte pursked, ja kõik need tulid samast kohast: ülitugeva magnetväljaga kokkuvarisenud tähelt, mida tuntakse magnetarina. Sündmus, mida kirjeldati täna Nature's avaldatud artiklite seerias, seob mõistatuslikud raadioplahvatused esimest korda universumi ühe äärmuslikuma klassi tuntud liikmega.

"Enne seda oleme lihtsalt aimanud, aimanud, aimanud," ütleb Las Vegase Nevada ülikooli astrofüüsik ja võimaliku kiire raadio purske (FRB) allikate ülevaate autor Bing Zhang. "See aga ütleb meile tegelikult, kust see tuli."

Sähvatus tuvastati Kanada Hydrogen Intensity Mapping Experiment (CHIME) raadioteleskoobiga. Kaas lõi muuhulgas Hiina kolossaalne viiesajameetrine sfääriline raadioteleskoop FAST.

Tuvastatud magnetar asub meist umbes 30 000 valgusaasta kaugusel. Seda liiki neutrontähed on tuntud universumi kõige võimsamate magnetväljade poolest. Kui nende koor lõheneb, võib nende magnetväli raadiolaineid ja muid osakesi välja paisata.