Airbusi E-Fan: ajalugu saab teha ka väikese elektrilennukiga

 (3)

Kui katselendur Didier Esteyne ühel 2015. aasta päikesepaistelisel juulikuuhommikul oma kaheinimeselennukiga Põhja-Prantsusmaal maandus, ei paistnud selles pealtnäha olevat midagi erakorralist.

Tema maandatud väike Airbusi lennuk oli oma 9,5meetrise tiivaulatusega kõigest pisike varblane sama firma suurima õhulaeva A380 kõrval, mille tiivad sirutuvad lausa 80 meetri laiuseni, vahendab ajakiri Imeline Teadus.

Ka Esteyne lennureisi pikkus – üksnes 74 kilomeetrit – oli pehmelt öeldes tagasihoidlik. Ent sellegipoolest tõstis lendur turvalise maandumise järel käed triumfeerivalt õhku ning pealtvaatajad plaksutasid innukalt.

Sel päeval oli Esteyne nimelt esimese inimesena ületanud La Manche’i väina lennukiga, mille mootoreid käitasid elektriakud.

Elektrilennukite ilmumine langeb kokku elektriautode üha laiema levikuga meie maapealsetel teedel. Mõlemate arengut innustavad ühed ja samad motiivid. Elektrilennuk muudaks lennuliikluse keskkonnasäästlikumaks, vaiksemaks ja odavamaks.

Millised raskused tuleb ületada elektrimootorite kasutuselevõtuks suurtel liinilaineritel, sellest loe edasi maikuu Imelisest Teadusest.