TTÜ e-Sport Summer 2016: Vaprad naised juhivad meestevägesid


Eesti espordi maastikul juhtrolli haaranud TTÜ e-Sport pakub ohtralt võimalusi eneseteostuseks. Juba 2007. aastal loodud üritustesari annab Maarjamaa kübersportlastele võimaluse panna end proovile ning mängida Eesti ja naaberriikide parimate meeskondade vastu. Praeguseks on toimunud juba tervelt 19 võrgupidu, kus on aastate jooksul võistlustulle asutud mitmesuguste mängudega.

Kui mängijate jaoks kestab iga üritus 2-3 päeva, siis korraldajad hakkavad valmistuma juba pea pool aastat varem. Ainult vabatahtlikest koosneva meeskonna ja sponsorite abiga viiakse ellu LAN-partysid kuni 300 mängija jaoks.

2016. aasta TTÜ e-Spordi ürituste 30-liikmelist meeskonda juhivad kaks noort ja tegusat naisterahvast: Marilyn Kriisa ja Kristiina Maremäe. Mõlemad neiud õpivad Tallinna Tehnikaülikooli IT teaduskonnas ning läbi TTÜ IT teaduskonna üliõpilasnõukogu ongi nad kõigi arvutimängufännide suureks rõõmuks leidnud tee espordi ürituste eestvedamiseni.

Suure osa meeskonnast on alati moodustanud TTÜ endised ja praegused üliõpilased. Viimasel ajal on tiimile saanud oluliseks täienduseks väljastpoolt ülikooli saabunud vabatahtlikud, kellele seni toimunud üritused on niivõrd muljet avaldanud, et on tekkinud soov ka ise kaasa aidata. Et iga ürituse korraldamisel jätkub tegevust väga erinevates valdkondades, saab iga entusiast võimaluse teha just seda, mis tal eriti hästi välja tuleb. Ülesanded varieeruvad toimiva võrguühenduse loomisest ja mänguserverite seadistamisest toetajate otsimise ja saali ülesseadmiseni.

Seotud lood:

Hea näide suurepärasest eneseteostusvõimalusest on videoproduktsiooni meeskond, mis koosneb 13-16 aastastest noortest. Videotiimi juhivad 14-aastane Vita Pictura Productionis karjääri tegev Martin Raid ning 13-aastane Gustav Adolfi Gümnaasiumi õpilane Asmus Soodla. „Noortel jagub annet ja pealehakkamist. Meie anname neile koha, kus neid häid omadusi juba varakult rakendada.“ tõdeb üritustesarja meedia poole eest vastutav Magnus Liir. „Meie jaoks pole oluline varasem kogemus, vaid reaalne tulemus, mis nende noorte puhul on hämmastavalt hea,“ lisab Liir.

Tänapäeva kiirelt muutuvas ühiskonnas tuleb kõigil ajaga kaasas käia. Ka TTÜ e-Sporti on ootamas suured muudatused. Juba järgmisest aastast muudab üritustesari formaati ja hakkab kandma nime PlayFair. „Eesmärk on lõpuks jõuda veel suuremaks, veel paremaks ja veel vingemaks ürituseks, kui Eestis kunagi varem tehtud on,“ tutvustas Kriisa plaane. Kõigil espordist suuremal või vähemal määral huvitatutel tasub hoida silm peal PlayFair’i Facebookil ja kodulehel. Nii on võimalik end hoida kursis kõige toimuvaga ja kindlasti ei tasu maha magada ka üleskutset saada osaks uue ettevõtmise meeskonnast!

Esport on maailmas populaarsust koguv mõttesport, mis arendab mängijate reageerimis- ja keskendumisvõimet, õpetades sealjuures meeskonnatöö oskust. Kübersportlasi peetakse suure ja mitmekülgse info kiire omastamise tõttu vägagi intellektuaalseteks inimesteks, kes saavutavad akadeemilistes katsumustes kõrgemaid tulemusi ning oskavad teistest paremini ootamatuid probleeme lahendada.