Xbox Series X: esimene kord sellel sajandil, kui mänguseade pakub rohkem jõudlust kui enamik arvuteid

 (26)
Xbox Series X: esimene kord sellel sajandil, kui mänguseade pakub rohkem jõudlust kui enamik arvuteid
Tootja foto

Microsofti järgmine mängukonsool Xbox Series X meenutab välimuselt maailma võimsaimat koduarvutit Mac Pro, ja pürgib samamoodi oma vallas võimsusliidriks.

Microsoft tutvustas oma järgmist mängukonsooli Xbox Series X möödunud juunis E3-messil ja toob selle müügile usutavasti tänavuse aasta lõpus. Ja mida rohkem selle kohta teada saame, seda enam tekib tunne, et tulekul on üks võimas elajas.

XSX (kui seda tohib nii lühendada) sisaldab GDDR6 SDRAM töömälu, AMD Zen 2 keskprotsessorit ja NVMe SSD-d, et laadimisajad lühikeseks jääks. Aga komplekti staar on AMD RDNA2 graafikakaart, mis pakub 12teraflopist arvutusjõudlust ehk 12 triljonit ujukomatehet sekundis.

See ületab kahekordselt Xbox One X-i jõudlust (hetkel võimsaim mänguseade turul) ja kolmekordselt PlayStation 4 Pro (viimase lähirivaal).

RDNA2 jõudlusest rohkem pakub hetkel vaid üks tavaarvutitele saadaolev graafikaprotsessor, nVidia loodud 14,2-teraflopine RTX 2080 Ti. Sellega varustatud graafikakaartide hinnad algavad hinnavaatlus.ee põhjal Eesti edasimüüjatelt umbes 1180 eurost.

Enneolematu jõudlus on muidugi ka vajalik, kui Microsoft tahab saavutada selle, mille poole nii nemad kui ka rivaal Sony on viimasel ajal hoolega pürginud: tõeline ultrakõrglahutusega mängundus. Ehk videomängud, mille pilt lippab 4K resolutsiooniga püsivalt 60 kaadrit sekundis.

Seotud lood:

Sellist asja pole juhtunud 1990ndate teisest poolest, kui mänguseade (nimelt Sony PlayStation) pakkus kolmemõõtmelist graafikat tasemel, mida enamik arvuteid ei suutnud.

Xbox Series X-i rivaaliks saab muidugi PlayStation 5, aga kui sarnased need tehniliselt olema saavad, veel ei tea. Ka viimase sisse on topitud AMD Ryzeni pere keskprotsessor ja RDNA-graafikakiip. SSD kingib sellele ka kiiremad laadimisajad kui eelkäijal PS4-l.

Mõlemad tulevased hiiud toetavad ka riistvara kiirendatud ray tracing-nimelist trendikat pilditehnoloogiat, mis on ressursinõudlik ja seega kindlasti eraldi väljakutse tõeliselt sujuva 4K-mängunduse püüdlemisel. Arvutil saab ray tracing'ut pakkuvaid mänge proovida nVidia RTX-kaardiga varustatud masinas.

Nii et vägev saab see mänguseade olema küll (mitte et ilus graafika sisult viletsat videomängu kunagi paremaks teeks). Peamine küsimus on nüüd, et kui palju uued konsoolid maksma hakkavad. Eelmise põlvkonna Xbox One maksis USA-s 499 dollarit, rivaal PS4 veel 100 vähem. Ka One'i hilisem vägevam väljalase X oli 100 dollari võrra kallim kui PS4 tippmudel Pro.

Võib loota, et Microsoft jääb seekordki 499 dollarilise baashinna juurde ning loodab arendus- ja turunduskulud mängumüügiga tasa teha. Aga me ei imesta, kui näeme hoopis 600-650dollarilist hinnasilti.