Xbox 360 tulevik sõltub tavalisest kaamera-lisaseadmest?

 (8)
Xbox 360 ja Natali sensor
Foto: Microsoft---

Meelelahutustööstureid paeluvad hetkel 3D, interaktiivsuse suurendamine ja žestidel põhinevad juhtsüsteemid. Kõiki neid saab kasutada Project Natalis, mille abil Microsoft loodab Xbox 360 tähtsuse veel aastateks kindlustada. Paraku on sellelt rindelt saabunud murettekitavaid uudiseid...

Tarbeelektroonikale keskenduv CES-mess on taas kõrgendanud huvi ka mängukonsoolide tootjate plaanide suhtes. Üldiselt on teada, et tehniliselt tipptasemel seadmete ja ka videomängude loomine on neil päevil nii kulukaks muutunud, et küsitav pole mitte ainult "konsoolide sõja" järgmise ringi algus, vaid üldse nende tulevik. Microsoft kuulutas otse, et näeb tulevikku mitte Xbox 360 järglases, vaid põnevusega oodatud Project Natalis.

Selle saabumisaeg on olnud kaetud saladuslooriga, aga Microsofti meelelahutuse ja seadmete osakonna president Robbie Bach on nüüd välja hõiganud, et ootamine lõpeb 2010. aasta jõuluks. See on ilmselt ka põhjus, miks ta nimetas käesolevat aastat "suurimaks" Xboxi ajaloos.

Xbox 360 on müünud maailmas seni üle 39 miljoni seadme, nii et ka Natali kasutajaskond on potentsiaalselt hiiglaslik.

Uudne žestidel, häälkäsklustel ja objektituvastusel põhinev juhtsüsteem kõlab muidugi põnevalt, aga muret teeb uus info, et Microsoft on Natali projektist kulude vähendamise eesmärgil midagi olulist eemaldanud. Sait VG247.com usub, et kadunud on üks lisaprotsessor.

Tootja pole seni soovinud kõlakat kommenteerida. Küll kõlab selle valguses kahtlasena värskelt lisandunud ametlik info, et seade jätab pilditöötluse Xbox 360 teostada, mis röövib 10-15 protsenti konsooli ressurssidest. MS seletab, et Natal ongi mõeldud "unikaalsete elamuste pakkumiseks" nagu kaameraga lisaseadmele sobilik, ja seda saab ikka põhimõtteliselt tavamängudele lisada - aga see pole päris see, mida varane promokampaania vihjas ja miks tehnikahuviliste seas üldse asja vastu elav huvi tärkas.

Kas paindlikust, kasutaja suhtes tähelepanelikust juhtsüsteemist sünnib tõesti hoopis glorifitseeritud EyeToy, mida pole kasulik ressursikulu tõttu tavamängudesse integreerida? Natali tulevik sõltub nüüd tootja edasistest disainiotsustest (seade pole ju veel tootmisse jõudnud) ja sellest, mida põnevat suudavad süsteemiga peale hakata "Fable III" autorid.

Meeldetuletuseks vana ingliskeelne klipp Natali võimalustest "Fable III" tegijate hinnangul.