Viis asja, mida teha enne, kui nutiseadme hooldusse tood

 (4)
Nutitelefon Huawei P8
Nutitelefon Huawei P8 Foto: Tanel Meos

Esimesed viis liigutust enne seadme hooldusesse toomist.

Elu lihtsamaks tegemiseks toon välja viis põhilist sammu, mida teha enne seadme toomist esindusse garantiiremondiks või hoolduseks, kirjutab Digitark.ee.

Ostudokument ja pretensioonide esitamise aeg

Võimalusel soovitan üles otsida ostudokument ja vaadata, millal on seade ostetud. Telefonidel kehtib eraklientidele kaks aastat pretensioonide esitamise aeg.

Kui tegemist ei ole niiskuskahjustuse, mehhaanilise vigastuse või muu enda poolt tekitatud veaga, läheb seade suurema tõenäosusega garantii alla. Arve kaasavõtmine esindusse kiirendab hooldusesse saatmise protsessi.

Seadme puhastamine ja diagnostika

Enne esindusse toomist vaata oma seade üle ning vajadusel puhasta. Kirja pandud kriim võib olla hoopis mustus, mis lihtsama lapitõmbega kaob.

Kirja pannakse seadme seisukord, et tagasi tulles oleks ta samas või veel paremas seisus kui hooldusesse tuues. Vaata korra seadmele peale ja proovi korra ka ise mõista, milles võib seadmel probleem olla ning millal viga täpsemalt esineb. Mida rohkem infot, seda parem.

Võin tuua näite: telefon ütleb, et SIM-kaarti pole – siin on variante kolm. SIM võib olla liikunud hetkeks kohalt, SIM-kaart on vigane või on pesa katki.

Seotud lood:

Taaskäivitus kõrvaldab esimese probleemi, SIMi teise telefoni panemine näitab SIM-kaardi korrasolekut ja töötava kaardi panemine viga näidanud telefoni tõestab kolmandat probleemi.

Vajalikud isiklikud andmed

Varunda kogu oma telefoni vajalik sisu arvutisse, pilve (näiteks Online.ee) või muule andmekandjale.

Mainin alati klientidele, kes esindusse jõuavad, et andmed võivad kaduma minna. Olgu seadme viga mistahes väike, võib tekkida olukord, kus tootja vahetab seadme välja näiteks uue vastu.

Tarkvarauuendus ja tehaseseadete taastamine

Pärast varundamist on soovitatav teha seadmele ka tarkvarauuendus. Kui pärast tarkvarauuendamist viga ei esine, saab andmed läbi programmi uuesti tagasi kanda.

Vastasel juhul peaks ka proovima tehase seadete taastamist. Kui viga esineb endiselt, tuleb pöörduda esindusse.

Parool ja telefonileidmise funktsioon

Hoolduskeskuses töö lihtsustamiseks võiks ka eemaldada parooli, eriti juhul, kui on tegemist musterparooliga. Paberi peale mustrit joonistades võib tekkida komplikatsioone.

iPhone kasutajatele tuleb eriti südamele panna Find My Phone funktsiooni välja lülitamine. Kui peaks ilmnema, et Find My Phone on aktiivne, siis hooldus telefoniga midagi teha ei saa.

Loodan, et ülaltoodud punktid toovad pisut selgust ja muudavad edasised tegevused lihtsamaks.

Programmid, millega saab sisu lihtsalt kopeerida

* LG – PC Suite
* Samsung – Samsung Kies
* Huawei – HiSuite
* Sony – Sony PC Companion
* iPhone – iTunes
* Microsoft Lumia – Zune