Uusi iPhone'e ennetama mõeldud Samsungi Note 7 aitab nüüd hoopis Apple'il neid müüa

 (13)
Uusi iPhone'e ennetama mõeldud Samsungi Note 7 aitab nüüd hoopis Apple'il neid müüa
iPhone 7 ja 7 Plusi hiljutine esitlus IM Arvutite salongis. Telefoni hoiab käes muide räppar Metsakutsu. (Foto: IM Arvutid / Johan-Paul Hion)

Samsungi isesüttiva/plahvatava nutitelefoni Galaxy Note 7 skandaal on aasta suurim(aid) tehnoloogialugu(sid) ja ilma kahtluseta suurim skandaal, kuid selle täpsed põhjused jäävad ilmselt segaseks, ka neile endile.

Probleemi tekitas levinud hüpoteesi kohaselt see, et Samsung kiirustas Note 7 väljastama enne Apple'i uusi iPhone'e (mudelid 7 ja 7 Plus). See õnnestus: esimene jõudis müügile alates 19. augustist, teised alates 16. septembrist.

Miks osade Note 7 akud siis süttima ja plahvatama kippusid? Levinud on kaks seletust, mõlemad taas hüpoteesid, mitte Samsungi poolt kinnitatud:

a) Samsung testis akusid ise, mitte ei maksnud selle eest teistele nagu tavaliselt, ja midagi läks nihu

b) telefon oli uut moodsat tehnoloogiat nii tulvil, et valmistoodet ei osatud lihtsalt nii põhjalikult testida, et kõiki võimalikke probleeme märgata.

Kus on tõde?

Fortele tundub, et tõde peitub mõlemas variandis. Iroonilisel moel on aga nüüd olukord selline, et uusi iPhone'e ennetama mõeldud Note7 aitab kaudselt hoopis neid müüa. Paljud kalliste telefonide ostmise huvilised on nüüd ju Samsungi asemel Apple'i kasuks otsustanud.

Vähemalt tehnoloogiakeskne ärileht DigiTimes teatab, et Apple on uute iPhone'i mudelite tootmismahtusid suurendanud. Selle põhjal on lihtne eeldada, et kaubitsemine kulgeb ladusalt.

Tegelikult üritavad Note7-st tekkinud auku täita muidugi ka kõik teised telefonitootjad, eriti need, kes kalleid mudeleid pakuvad. Aga igatahes on Note7 osutunud iPhone'ile pigem kasulikuks, mitte rivaaliks.

Seotud lood:

Apple'ile kulubki natuke tuge ära,

sest avalikustatud andmete kohaselt on nende käive vähenenud juba kolm majanduskvartalit järjest.

iPhone'ide müüginumbrid on endiselt valdavale enamikule konkurentidest kättesaamatult kõrged: viimases kvartalis 45,5 miljonit eksemplari. Aga et see on ju Apple, siis maailm ei aktsepteeri, et nad pole alati edukad.

Apple pole kahanevat aastakäivet maitsta saanud alates 2001. a, nii et kukkumine on muidugi valus. Analüütikud usuvad, et õunamaja käimasolev majandusaasta toob käibeks 215,6 miljardit USA dollarit, mis on 18 mlrd vähem kui mullu samal perioodil.

Foto: tootja

Nigel müük saadab ka nutikellade turgu, mis muidugi varasemaid tulemusi arvestades ei üllata. Siin juhib ikka Apple 1. ja 2. seeria Watchidega, mis samuti varasemaid tulemusi arvestades ei üllata.

Turu-uuringutega tegelev IDC kuulutab, et käesoleva aasta kolmandas veerandis ilmus vabrikutest eri tootjate tellimuste järgi kokku 2,7 miljonit nutikella, millest 1,1 mln ehk 41,3% olid Apple'i Watchid.

Suurimate tootjatena järgnevad Garmin (saatis turule 600 000 nutikella) ja Samsung (400 000). Siin maksab meenutada, et Gear S3 pole ilmunud, muidu oleks Samsungi number suurem.

Kui lõpetada positiivsel noodil,

siis portreerežiimis pildistamine ehk iPhone 7 Plusi suurim müügiargument on nüüd kõigile kättesaadav.

Seda sai proovida Apple'i mobiili-opsüsteemi iOS 10.1 beetavariandis ja kuna valmisvariant ilmuski üleeile, siis võib nüüd igaüks 7 Plusi abil veidi vingemaid portreid klõpsida.

Seda vähemalt teoreetiliselt, kuna esimesi arvustajaid ning eriti Twitteris säutujaid uskudes nõuab režiim siiski tuunimist.

Nimelt ei suutvat tarkvara alati täpselt selgeks teha, mida peaks pildil häguseks muutma ja hägustab vahel isegi ebavajalikke pindu. Aga Apple kuulutab, et portreerežiim on endiselt beetaväljalase, nii et see ei peagi veel ideaalilähedaselt funkama.

Ei õnnestunud siiski päris positiivse noodiga lõpetada...