Uus fototrend Cinemagraph – liikuvad pildid ja kus neid näha saab

 (12)

Kas olete kunagi mõelnud, millised võiksid olla tuleviku pildid?

Kas need võiksid salvestada koos pildiga ka lõhnu ja helisid? Inimesed võiksid vananeda seal koos ajaga? Need võiksid näidata tulevikku ja röstida saiu? Või piisaks ka millestki lihtsamast?

"Harry Potteris" on koolis maalid, millel tegelased liigutavad ennast, kui õpilased neist mööduvad. Nagu ikka vahel juhtub, saab kirjaniku ulmelisest fantaasiast mingis vormis reaalsus.

Üle maailma on populaarsust võitmas liigutavad pildid ehk keerulise ingliskeelse nimega Cinemagraphid.

Foto on vaatamata oma üsnagi glamuursele pealispinnale seni läbi elanud ainult ühe suurema muutuse, kui 1930ndatel hakati müüma värvifilmi.

Hetkel on veel liiga vara öelda, kui populaarseks Cinemagraphid muutuvad ja kas me tohime neid ka fotodeks kutsuda, kuid võib oletada, et mõnda aega pakuvad need lõbu nii fotograafidele kui ka vaatajatele.

Väljendit Cinemagraph tutvustas maailmale 2011. aastal New Yorgi fotograafide duo Kevin Burg ja Jamie Beck, kes alustasid katsetusi juba 2009. aastal ja on siiani kindlasti ka ühed tunnustatuimad tegijad selles vallas. (Nende tuntumaid töid saab näha nende kodukal.)

Lisaks uue fotograafia alaliigi leiutamisele tuleb neid tunnustada ka vana hea GIF-formaadi tagasi elule aitamise eest. Kunagi laialdaselt reklaambännerites ja veebis kasutusel olnud GIF on tänapäeval pidanud oma noorematele konkurentidele alla vanduma.

Seotud lood:

GIF tähistab tänavu juba 26. sünnipäeva, kuid vaatamata oma kõrgele eale on sel omadusi, mida noortel pole. See on ainuke failiformaat, mida toetavad kõik veebilehitsejad ja mida saab saata ning salvestada sama lihtsalt kui näiteks JPGd.

Peamiseks miinuseks on aga see, et kuna see pole tegelikult kunagi olnud mõeldud fotode nätamiseks, on GIFi värvipalett piiratud 256 värviga.

Seega võlgneb Cinemagraphi sünd paljuski tänu GIFile, kuid edasiseks arenguks vajaks see hädasti uut failiformaati, mis olemuselt ei peaks GIFist erinema muus kui võimaldama rohkemaid värve.

Siiski ei peaks Cinemagraphi kindlasti seostama jäigalt failiformaadiga, sest selle tõeline olemus ei seisne tehnilistes näitajates, vaid selles, mida me pildil näeme.

Nagu ka tavalised pildid, jäädvustab Cinemagraph hetke - sellel puudub algus ja lõpp. Liikumine pole mõeldud niivõrd selleks, et lisada midagi loole, kuivõrd selleks, et lisada midagi pildile.

Kuigi neid pilte ei saa printida tavalisele paberile, on ajal, mil meid ümbritsevad kõikjal digitaalsed ekraanid, võimalused nende kasutamiseks peaaegu sama laialdased kui tavalistel fotodel.

Cinemagraph on kiiresti leidnud tee turundusinimeste südamesse: Coca-Cola, Christian Louboutin, Tiffany & Co ning Diesel on vaid vähesed tuntud brändidest, kes on Cinemagraphi juba oma kampaaniavankri ette rakendanud.

Nüüd on kõigil eestlastel võimalus näha esmakordselt maailmas Cinemagraph-fotonäitust suurel kinolinal – Forum Cinemas kinodes.

Fotonäitus "Liikuv Kirgiis" on värvikas kombinatsioon kevadisest Kõrgõzstani loodusest ja veelgi värvikamatest kirgiisidest, jäädvustatud ülikvaliteetse Sony RX1 kaameraga ja vürtsitatud Tanel Leineri muusikaga.

Fotonäitust "Liikuv Kirgiis" saab vaadata kõigis Forum Cinemas kinodes üle Eesti 1-30. septembril 2013.