"Raporti tellijaks on lobigrupp, mille eesmärk on Google'it seoses Oracle'iga pooleli oleva kohtuvaidlusega mustata, seega pole ime, et see on täis eksitavat informatsiooni," kommenteeris raporti sisu CNNile Google'i esindaja. Kahel tehnoloogiahiiglasel on pooleli kohtuasi, kus Java loomise poolest tuntud Oracle süüdistab Google'it autoriõiguste rikkumises.

55-leheküljelise raporti kohaselt kogub Google rohkem infot kui Facebook ning teeb seda sisuliselt igal platvormil ja igal ajal. Näiteks kogub Google infot inimeste hommikuse rutiini kohta (muusikamaitse, teekond tööle, uudisteeelistused) kui ka teiste igapäevaste asjatoimetuste kohta (kalendrisse märgitud kohtumised, külastatud veebilehed ja ostud). "See võimaldab Google'il kasutaja huvisid ülima täpsusega tuvastada," on raportis kirjas.

Uurimuse kohaselt kogub Google infot isegi siis, kui inimene oma telefoni aktiivselt ei kasuta: testimiseks kasutati Android operatsioonisüsteemi kasutavat telefoni, milles jooksis taustaprotsessina veebibrauser Chrome. Selgus, et 24-tunnise perioodi vältel saatis telefon rakenduse kaudu Google'i serveritele asukohainfot 340 korda.

Samuti kogutakse suur osa infost passiivselt taustal ilma, et kasutaja omapoolse aktiivse sisendiga panustaks, näiteks küpsiste abil. See võimaldab Google'il pakkuda paremaid reklaame ning kasumit kasvatada. Ettevõte käibest selle aasta teises kvartalis moodustasid reklaamirahad 86 protsenti.

Siinkohal tasub välja tuua ka hiljuti AP ajakirjanike poolt läbi viidud eksperiment, millest tulenes, et Google kogub asukohaandmeid ka siis, kui kasutaja vastavad seaded välja lülitab. Paljastus pani ettevõtte oma privaatsussätteid täpsustama ning seal on nüüd kirjas, et firma kasutab kasutajaandmeid ka juhul, kui asukohaajaloo säilitamine välja lülitatakse.

Kui arvad, et sind päästab iOS-il toimiv seade, siis teatud määral on see õige. Uurijate hinnangul saadavad iOS seadmed kasutaja infot Google'ile ainult siis, kui kasutaja tarbib Google'i teenuseid või külastab veebilehte, mis seda teeb. Samas ei kogunud uurijad infot selle kohta, kui palju infot iOS telefonid Apple'i serveritesse saadavad.

"On pea võimatu teha midagi digitaalselt ilma, et Google sinu kohta andmeid ei koguks," võttis teema kokku Jason Kint, uurimuse avaldanud Digital Content Next nimelise mittetulundusühingu tegevjuht. Ühing koondab digitaalmeedia sisutootjaid, muuhulgas kuuluvad ühingu liikmete hulka näiteks Reuters, National Geographic, BBC.com ja 21st Century Fox.