Brittany Gentile ja Keith Campbell uurisid sotsiaalvõrkude mõju enesehinnangule ja eneseimetlusele. Katsetes osalesid 18-22 aasta vanused üliõpilased, kes uuendasid oma MySpace´i või Facebooki lehekülgi või kasutasid Google Mapsi. Seejärel täitsid vabatahtlikud enesehinnangu ja nartsissismi küsimustiku, vahendab Novaator.

Selgus, et MySpace aktiivsed kasutajad kipuvad olema eneseimetlejad, seevastu Facebookis aega viitvatel inimestel on kõrgem enesehinnang.

MySpace´i kasutajad osalesid eksperimendis 2008. aastal, kui võrgustikul oli üle saja miljoni aktiivse kasutaja. Praeguseks on sinna jäänud 25 miljonit inimest. Facebooki kasutajate uuring pärineb möödunud aastast.

Mõlema veebikülje kasutajate puhul kehtis seaduspära, et suurem sõprade arv tähendas kõrgemat nartsissismi taset.

"Enese imetlemine on stabiilne isiksuseomadus. Kuid juba veerandtunnine isikliku MySpace´i lehe toimetamine muutis inimese hinnangut selle kohta, kui palju ta ennast armastab. Sotsiaalvõrgustikel võib olla isiksuse arengule ja identiteedile väga suur mõju," selgitas Gentile.