Sellega seoses tõusis aga ka probleemide hulk, sest enam kui 40% Hiina e-poodide poolt 2014. aastal müüdud kaupadest olid kas ebapiisava kvaliteediga või võltsingud, kirjutab Photopointi ajaveeb.

Sellised andmed avalikustas Hiina riiklik uudisteagentuur Xinhua, toetudes esmaspäeval võimudele esitatud raportile e-kaubanduse olukorra kohta.

Raport, mis toob selgelt välja Hiina e-kaubanduse kõige problemaatilisema valupunkti, nõuab sektoris kiiremat seadusloomet, tõhusamat järelvalvet ning tarbijate õigustele ja kaupmeeste kohustuste senisest selgemat väljatoomist.

Just viimasel aastal on Hiina asunud aktiivsemalt seisma tarbijate õiguste eest ja võitlema piraatluse vastu – seda eriti internetis, kus müüginumbrid üha tõusevad.

Raportis olevate andmete kohaselt kasvas eelmisel aastal tarbijate poolt Hiina e-poodidele esitatud kaebuste arv 2013. aastaga võrreldes koguni 356,6%.

Ka Hiina suurim e-pood alibaba.com on sel aastal enda keskkonnas müüdavate võltskaupade tõttu tugeva surve alla sattunud ja pidanud tegema kõvasti lobitööd, pääsemaks USA veebilehtede musta nimekirja sattumise eest.

Alibaba esindaja Bob Christie sõnul “teeb ettevõte küll pingutusi selle nimel, et võltstooteid oma keskkonnast eemal hoida, kuid ligi 8,5 miljoni enamasti kohaliku müüjaga keskkonnas on seda sama lihtne teha kui merest vett välja sõeluda”.