On viga siis funktsionaalsuse puudumises, väga spetsiifilises sihtrühmas, kehvas kasutajaliideses või lausa halvas teostuses, selgitab Photopointi ajaveeb.

Ka tänane rakendus – Eesti Ühistransport – kannatab osade hädade all, kuid võib osutuda kasulikuks paljudele, kui sellega korra ära harjud. Sellest kõigest kohe lähemalt.

Funktsionaalsus

Rakendus kasutab andmebaasi peatus.ee, et kasutajale anda ajakohane ning täpne info kogu Eesti ühistranspordi osas, olgu tegu siis bussiga, praamiga või lausa lennukiga.

Kuna andmebaas on väline, siis on vajalik ka pidev internetiühendus. Lisaks suudab programm ära määrata kasutaja asukoha GPSi abil ning kuvab lähimad peatused antud ajahetkel. Kui GPS-funktsionaalsus puudub, siis kuvatakse vaikeasukohaks Tallinn.

Esiteks, spetsiifilist peatust otsides kuvab rakendus peatust läbivaid liine ning ka peatusest väljumise aegu. Tänu sellele, et info võetakse otse peatus.ee andmebaasist, on andmed alati päevakohased.

Teiseks heaks ning veaks on liinide järgi otsimine. Peatus.ee stiilis reisiplaneerija ei toimi mobiilrakenduses. Otsisin Tartu-Pärnu liine kuid neid ei olnud. Siis tabasin ära, et enamus teevad ka Viljandis vahepeatuse. Otsides Tartu-Viljandi-Pärnu liine, kuvas juba vajaliku info.

Lisaks saab kasutaja salvestada endale programmisiseselt lemmikliinid, mida tihti kasutatakse. Tänu sellele võimalusele saame kiirelt näiteks kodupeatuse info ette kuvada ilma, et peaks iga kord eraldi otsima hakkama.

Samas võib suuresti puudust tunda võõrkeelsest kasutajaliidesest, näiteks inglise ja vene keelest. Seda suuresti just sel põhjusel, et kohalikud teavad väga hästi kus vajalik info olemas on. Väljaspoolt tulijatel on aga tihti probleeme vajaliku info kättesaadavusega.

Kelle jaoks?

Ilmselgelt on rakendus kasulik nendele, kes igapäevaselt kasutavad liiklemiseks ühistransporti ning ei soovi graafikuid pähe õppida. Egas pea ei ole prügikast. Samas ka nendele, kes aeg-ajalt jätavad auto linna äärde parklasse ning liiklevad edasi keskkonnasõbralikult.

Kokkuvõte

Eelnevalt sai juba mainitud, et programmil on mõned miinused. Suuresti just see, et liinide otsing on esmapilgul natuke segane ning nõuab kohalikus geograafias ning ka liinides eelteadmisi.

Sellest tulenevalt oleks hea, kui saaks kasutada otsingut sarnaselt teiste keskkondade omadega – algus- ning sihtkoha järgi. Lisaks võiks olemas olla ka märge madalapõhjaliste busside kohta.

Lõppudelõpuks on tegu siiski programmiga, mis on vajalik paljudele.