Esialgu teed niisama pulli, siis hakkad (millegi reklaamimiseks) koostööpakkumisi saama ja nii see läheb.

Hüppa Fortega mõttelisse roosasse limusiini glamuursele lõbusõidule ja uurime koos, kes 2020. a sotsmeediakanalites eriti kõrge lennu tegid ja/või raha kokku kühveldasid.

Arvesse on võetud just n-ö vabas maailmas tegutsevaid mõjuisikuid, kelle sotsiaalmeedia-alast teenistust on avalike andmete järgi võimalik kuidagi tuletada.

YouTube

Esikoht: Ryan Kaji

Püsijälgijaid 27,8 miljonit, vaatamisi kanalil kokku üle 44,1 miljardi, möödunudaastane teenistus oli 29,5 miljonit USA dollarit (24,31 miljonit eurot).

Lapsed ja teismelised on YouTube’is teada-tuntud rahamasinad ja ka 2020. a pingerea „pani kinni” õige noor inimene. Üheksa-aastane poiss Ryan Kaji tutvustab videotes oma pereelu, mänguasju, mida talle saadetakse ja teeb väikesi teaduseksperimente.

Maineka äriajakirja Forbes andmetel on Ryan’s World enim teeniv YouTube’i kanal juba kolmandat aastat järjest. 2019. aasta tulemus oli 26 miljonit dollarit, 2018. a oma 22 mln.

Poissi aitab tema tähelennus ema, kes tavatöö lõpetas, et kanali arendamisele keskenduda. Suur osa teenistusest tuleb ka Ryan’s Worldi temaatikaga nännimüügist, mida olla juba üle 5000 toote – maskidest ja leludest magamistoa sisustuseni.

TikTok

Esikoht: Addison Rae Easterling

Püsijälgijaid 73,3 miljonit, möödunudaastast teenistust hindab InsiderMarketingHub viiele miljonile dollarile (4,12 miljonile eurole).

Easterling hakkas TikTokis lühivideosid postitama 2019. a juulis – peamiselt endast tantsimas – ja kogus oktoobriks juba miljon püsijälgijat. Asi läks nii edukalt käima, et juba kaks kuud hiljem jättis ta ülikooli pooleli ja kolis Los Angelesi, et täiskohaga "kuulus olla".

Suur osa neiu sissetulekust põhineb kaubamärkide Addison ja Item Beauty toodete müügil ja lisaks on ta elustiilifirma American Eagle’i esindusnägu. Veel on tulekul tema esimene filmiroll, üks peaosa noortekomöödias „He’s All That”.

Twitter

Twitteris säutsumine pole otseselt mõeldud raha teenimiseks, ei oska arvata, kes just tänu sellele on rikkamaks saanud.

Küll aga on teada, kellel on selles veebikeskkonnas enim püsijälgijaid – kaks ametiaega järjest USA presidendina teeninud Barack Obama'l. Tal on hetkel 127,5 miljonit püsijälgijat.

Kuna presidendiks olemise ajad on seljataga, säutsub härra peamiselt oma muudest tegevustest, eriti The Barack Obama Foundation’ist, mis tegeleb (mustade) noorte hariduse ja ühiskondlike väljavaadete edendamisega.

Instagram

Esikoht: jalgpallitäht Cristiano Ronaldo

Püsijälgijaid 250 miljonit, teenib iga postituse eest InfluencerMarketingHubi andmetel 466 100 kuni 776 833 USA dollarit (384 100 kuni 640 160 eurot).

Ronaldo on nii maailma tuntumaid ja armastatumaid jalgpallureid kui ka osav promotöö tegija, nii et tema Instagrami-kontol neist puudust ei tule. Mis toob omakorda uusi pakkumisi ja raha aina juurde.