Funktsioon hakkaks toimima juhtide telefonides, kuna kaassõitjatel ei ole rakendus sõidu ajal tihti aktiivne. Funktsioon ei nõua erilubasid ning kasutab info kogumiseks telefoni andureid - GPS-i, akseleromeetrit ja güroskoopi, eesmärgiga tuvastada ebatavalisi näitajaid. "Me suudame tuvastada näiteks ebatavalisi akseleromeetri näite," ütles Uberi tootearenduse juht Sachin Kansal The Verge'ile. "Siis jääb meil üle ainult tõlgendada, et mida see täpselt tähendab," ütles ta.

Uber on funktsiooni kallal töötanud juba terve aasta ning kasutanud selle arendamiseks sadate tuhandete sõitude andmeid. Insenerid tegelevadki sellega, et üritada sensorite poolt saadetavast infomürast eristada neid andmeid, mis päriselt olulised on. Kui midagi ebatavalist tuvastatakse, saadab rakendus juhi telefoni teavituse ja küsib talt hulga küsimusi, mille eesmärgiks on mõista, kas kõik on korras. Lisaks võib juhiga ühendust võtta Uberi ohutustiimi liige. Seda nii juhul, kui arvatakse, et masin on osalenud avariis või kui see on liiga pikka aega ühe koha peal seisnud.

Uberi tegevjuht Dara Khosrowshahi ütles eilsel pressiüritusel, et see kõik on selleks, et muuta Uber ohutumaks. Ohutus on Uberi jaoks probleem - näiteks ütlesid Londoni ametnikud eelmisel aastal, et Uber peab kõvasti oma sõitjate turvalisuse tagamisega tegelema, vastasel juhul jääb firma vedamisloast ilma. Firma viis toona ellu hulga uuendusi - näiteks hakati kaassõitjate asemel ise tõsiste intsidentide puhul politseisse pöörduma.