Ja täna ongi üsna selgeks saanud, et suurtootjatel pole kuigi suurt huvi korralikult sissetöötatud mängumasinatest loobuda. Kas olekski vajadust? Ehk ainult neile, kellele on oluline värske graafikaBLING?

Selle erinevusega, et täna me ei räägi enam ainult graafikast, vaid ka sellest, kuidas mängitakse. Hüpe oli küll muljetavaldav, aga miski ei juhtunud päevapealt. Xbox Live'i keskkond oli esialgu tagasihoidlik ja sisuvaene ning on aasta-aastalt arenenud, sama võib kosta PlayStation Networki kohta.

Suurema osa arendustööst on ära teinud platvormide tarkvarauuendused. PlayStation 3 on täna rohkem tulevikukindel kui oma stardiaastal, mis minu mäletamist mööda oli samuti kõhklevalt potentsiaali kompav (mitte ainult eksklusiivmängude nappuse tõttu). Blu-ray võit filmiformaatide sõjas ja 3D-valmidus on täna äärmiselt kasulikud trumbid, millega uusi kasutajaid püüda, sealjuures mitte ainult mängureid.

Playstation 3 on lõpuks meediakombain, mis annab rohkem võimalusi kui omanikud neid realiseerida jõuavad. Ärgem laskem end piirata väidetest, et DVD on  igavesti populaarne ja 3D-telerit ei oma ju keegi. Maailm ei ole Eesti ja saabub hetk, kus Eesti on osa HD-maailmast.

Kui olete Filmipoes ringi vaadanud, siis teate, et Blu-ray väljalaskeid sisaldavad riiulid on võrreldes eelmise aastaga oluliselt laienenud. Sony polnud sugugi populistlik, lubades, et PS3 veel puhkeb õitsele, kuigi kahtlejaid leidus palju.

Uued lisaseadmed (Playstation Move ja Xbox 360 Kinect) on selgelt kerge austusavaldus Nintendo mängukonsooli Wii ideedele, kuna mõlemad laenavad selle juhtskeemilt. Ühtlasi peaks see üldist müüki veidi tasakaalustama, sest oleme ausad, paljud wiilased unistavad väsinud pildiresolutsiooni siunates salamisi Wii HD-versioonist ja kui seda turul pole, on lahendus nüüd käegakatsutav.

On selge, et valge tagasihoidliku konsooli kõrvale ilmub paljudes elutubades õige pea mõni suurem ja säravam. Võib juhtuda, et uuest saab parem vana, kui see töötab eeldustele vastavalt. Rääkimata sellest, et Playstation Move on kiirem ja täpsem kui Wiimote ning Kinect võimaldab ideeliselt palju enam, ei nõua juhtimiseks muud kui kasutaja kätepaari, kodukootud rekvisiite ning keha.

Jah, kaasaegne kontroller on kasutaja ise, päästikuteks tema sõrmed, A-nupuks tema suur varvas kui soovite. Ja menüüd asendab käeviibe või häälkäsklus.

Move ja Kinect vajavad samuti veidi ülessoojenemisaega, tootjatelt kogemusi ja loovust, eriti seda viimast. Isegi, kui mõlemad uued lisad pole tehniliste keerdkäikude rägastik nagu nende emalaevad, peitub siin hulk võimalusi geniaalsete mängulahendustega rabada.

Nii muutub Move'i kursor lasermõõgaks kasutaja käes või osaks tegelase mudelist (näiteks vastase kaitsekilbi poole kihutavaks löögivalmis labakäeks) ning Kinect lubab rollimängus tegelastega suhelda, lugedes väidetavalt kasutajate emotsioone, käeviipeid, kehahoiakut, talle ette näidatud tekstuure ja objekte.

On paratamatu ja sealjuures paratamatult positiivne, et esimesed „vasikad" on pigem katsetused, mis tutvustavad uute juhtsüsteemide võimalusi. Kulub veidi aega ja arvustajad leiavad kullakänkra, mille pärast on lisaseade kindlasti tarvis osta. Nagu "Uncharted" kujunes lõpuks mänguks, mis defineeris PlayStation 3 vahendina, millega on võimalik midagi tõepoolest nauditavat ja kvaliteetset mängida.

Ja see oli alles teekonna algus. Kui värskeid uudiseid jälgida, üritab Sony usinalt kummutada müüti värskest kontrollerist kui pühapäevamängurite ja vanaemadeklubi mänguasjast. Nii saavad läbi tarkvaraparanduse Move'i toe "MAG", "Flower", "Heavy Rain", "Resident Evil 5: Gold Edition", tulevatest mängudest "Dead Space: Extraction", "The Sly Collection", "Killzone 3" ja paljud teised.

Üks mu nimetu tuttav kurtis, et tema viibelda ei viitsi, tema sooviks pigem uut konsooli, mis toodaks veelgi ilusamat pilti, oleks veelgi võimalusterohkem ühismängu ja digitaalse meedia jagamise osas. Soovi esimese poole üle võib ju spekuleerida, kui palju see kõik maksma läheks ja kui suur võiks või saaks olla hüpe täna. Kas järgmiseks eluliseks lisaks peaks olema korpusse ehitatud köögikapp või raadiomajakas? Võimaluste osas samas, ei kujuta ma ette, et miski uus hetkel PSNi või Xbox Live'iga võistelda suudaks. Ja kordan üle, et Sony ning Microsoft töötavad viimaste uuendamise ja parandamisega pidevalt.

Vähemalt mõneks ajaks võib öelda, et tulevik on just täna. Tõde, et töötava tuumahobuse külge pole mõtet reaktiivmootorit lisada, peab paika. Piisab uuest paremast sadulast ning juhtimiskoolituse saanud ratsanikust. Kui vana hobune lõpuks loomulikku surma sureb ja siht on KAUGEL EEMAL, tuleb järg ka reaktiivlennuki kätte. Nii lihtne see ongi.