Elektroonikatootjad tõid turule lugematul arvul uusi tooteid ning teenuseid, paraku kõik neist ei osutunud edukateks, kirjutab Kahvel.ee.

Toome lugejateni ülevaate suurimatest tehnoloogialastest läbikukkumistest 2013. aastal, mis meie toimetusele jäid silma. Nimekirjas on 10 suuremat rahvusvahelist ning 3 kodumaist läbikukkumist.

Facebook Home

4. aprillil esitles Facebook Androidi-telefonidel toimivat kasutajaliidest Facebook Home.

Enne ürituse toimumist levisid mitmed kõlakad, kus väideti, et maailma populaarseim sotsiaalvõrgustik esitleb enda nutitelefoni. Erinevalt kõlakatest esitles sotsiaalvõrgustik koostöös Taiwani elektroonikatootjaga arendatud nutitelefoni HTC First, mis jooksutas ainult kasutajaliidest Facebook Home.

Nii telefon kui ka kasutajaliides osutusid suureks hävinguks. Telefon jõudis müügile vaid operaatori AT&T poodides. Kuna USA operaator müüs seda vaid 15 000 ühikut, otsustati telefoni müük peatada, koos sellega ka rahvusvahelised müügiplaanid.

Twitter Music

Erinevad voogteenused on juba aastaid pakkunud tehnikamaailmas palju kõneainet. Pidevalt soovivad muusikatööstusega kaasnevast rahast osa saada mitmed firmad.

Nähes Spotify, Rdio ning teiste sarnaste teenuste populaarsuse kasvu, hakkas mikroblogi Twitter arendama enda voogteenust.

18. aprillil jõudis kätte aeg, mil Twitter paiskas Apple'i App Store'i iPhone'i-rakenduse Twitter Music. Rakendus pakub kasutajatele võimalust jälgida oma lemmikartistide Twitteri säutse, samal ajal nende muusikat kuulates.

Erinevalt teistest on Twitteri voogteenuses suur osakaal uue muusika leidmisel. Kahjuks ei olnud see piisav abivahend, et teenus osutuks populaarseks.

Kuna Twitter ei ole teenust veel täielikult hüljanud, on lootus, et ükspäev tõuseb see tuhast.

Nutikellad

2013. aasta oli mitmetele elektroonikatootjatele suur aasta tootekategoorias, mis pole veel massideni jõudnud. Selleks kategooriaks on nutikellad.

Nutikellade arendamise peapõhjuseks ongi just see, et see pole veel massideni jõudnud, ent pakub inimestele huvi. On näha, et elektroonikatootjad sigivad ja sagivad, et pakkuda tehnikahuvilistele midagi, mida nad pole veel varem näinud.

Kahjuks jäid Samsungi, Sony ning mitmete teiste firmade püüdlused rahva poolt märkamata. Kuigi lõppev aasta ei olnud nutikellade osas kõige positiivsem, tasub sellel valdkonnal hoida pilk peal.

Oma nutikelladega peaksid varsti tulema välja LG, Google, Microsoft ja Apple.

Tehnikatootjate laimukampaaniad

Praktiliselt igapäevaselt pakkus lõppeval aastal uudistematerjali mõne tehnikafirma poolt algatatud laimukampaania konkurendi suunas.

Lõuna-Korea elektroonikatootja Samsung mõnitas Apple'it ning nende kliente järjekorras seismise pärast. Microsoft ärgitas kasutajaid Google'i vastu üles. Uut Mac Pro lauaarvutit esitledes sõnas Apple'i asepresident "Can't innovate anymore, my ass", mis oli suunatud konkurentidele, kelle väitel ei oska Apple pärast Steve Jobsi lahkumist enam millegi innovaatilisega tulla välja.

Google Readeri surm

Suurimaks kaotuseks otsingufirma Google tooteportfellis 2013. aastal on teenuse Google Reader peatamine.

Reader oli üks populaarsemaid ning kõige kasutatavamaid RSS-uudisvoogude lugereid maailmas. Kuid sellest Google'ile ei piisanud. 1. juulist sulges Google kiidetud teenuse.

Pärast seda on netiavarustesse tekkinud mitmeid alternatiive, paraku ei ole ükski neist eriliselt edukaks osutunud.

Analüütikute ning arendajate hinnangul sulges Google teenuse, et ärgitada inimesi kasutama sotsiaalvõrgustikku Google+.