Tehisintellekt tegi ajalugu: arvuti suutis võita keerulise lauamängu Go maailmameistrit

 (42)
Go
Foto: JUNG YEON-JE, AFP

Arvutiprogramm suutis esmakorselt võita ühe maailma keerulisema lauamängu Go maailmameistrit ja seda skooriga 3-0. Ekspertide hinnangul on tegu märgilise hetkega tehisintellekti ajaloos.

Google loodud arvutiprogramm AlphaGo suutis esimest korda võita valitsevat Euroopa meistrit Fan Huid eelmisel aastal. Täna läks tehisintellekt vastamisi Hiina lauamängu maailmameistri Lee Se-doliga, vahendab BBC.

Lee oli veendunud, et suudab erinevalt Fanist mängu võita, kuid pidi endalegi üllatuseks tunnistama allajäämist. Maailmameister tunnistas, et oli "mängu lõppedes sõnatu, kuna arvuti mängis tõepoolest perfektselt".

Google’i arendatav AlphaGo on nutikam kui varem IBM-i loodud malet mängiv Deep Blue, mis 1997. aastal võitis esimest korda maailmameister Garri Kasparovit.

Foto: STAN HONDA, AFP/Scanpix
Seotud lood:

Go on pea 2500 aasta vanune Hiina strateegiamäng, mille eesmärk on piirata vastastest suurem ala mängulaual. Mängu peetakse üheks keerulisemaks selle käikude rohkuse tõttu, mida on mitu korda enam kui males.

AlphaGo kaalutleb mängides, millised liigutused on potentsiaalselt kõige efektiivsemad ning õpib oma vigadest, et muutuda paremaks, märgib Digitark. Mitmed suured ettevõtted nagu Google ja Facebook on aga juba arendamas ka tehisintellekte, mida saaks kasutada praktilisemates valdkondades, näiteks isesõitvates autodes.