See kajastub ka müüginumbrites. Näiteks Eestis läks tänavuse esimese poolaasta jooksul kaubaks 170 800 mobiili (141 000 nuti- ja 28 800 nuputelefonid), aga samas "vaid" 19 300 tahvel- ja 23 100 sülearvutit.

Tahvlituru küllastumist on ammu tunnetanud ka Apple. Nende iPad on antud vallas endiselt tuntuim ja kõige popim toode, aga kui Apple'i suuremaid meediaüritusi jälgida, siis iPadid on tähelepanu osas täiesti vaeslapse rolli tõrjutud. Ka ei ilmu regulaarselt uusi mudeleid.

Eelnevat arvestades üllatas, et kui Apple oma uusima, aprillist juunini kestnud tegevuskvartali tulemusi avalikustas, siis selgus, et iPadi-müük kasvas mulluse sama perioodiga võrreldes 15%.

Kaubaks läks 11,4 miljonit iPadi, mis ületas eri analüütikute ennustatud 7-9,8 miljonit ning tõi 4,22 miljardit eurot käivet.

iPadide müük kasvas viimati 2013. a lõpus. Kuidas Apple suutis nii pika pausi järel seda taas kasvatada?

Vastus on paraku üsna proosaline. See ei juhtunud tänu võlukunstile, vaid tõigale, et tootja langetas hindu. iPad tuleb nüüd odavamalt kätte. Eriti märtsis tutvustatud uus mudel on senistega võrreldes veidi soodsam.

Märtsis esitletud 9,7-tollise ekraaniga iPad on Apple'i kohta ebatavaline toode. See on odavam kui eelnevad samasugused, uuendusi ei paku. Pigem on see isegi samm tagasi, sest eelkäija iPad Air 2-ga võrreldes on see veidi paksem, raskem ja lihtsama ekraanikattega.

Aga hind alates 329 dollarist oli piisav, et õunaseadmete ihalejaid ostma meelitada. Senised uute iPadide hinnad on alanud pigem 500-st dollarist.

Eestis on see mudel müügil andmeruumi suurusest ja mobiilside olemasolust sõltuvalt hinnavahemikus 419 kuni 679 eurot. Mitte just tühiasi... kuigi iPadi kohta tõesti odav. Järgmise odavaima iPadi hind algab 499 eurost, aga näiteks teise 9,7-tollise mudeli hind algab 599 eurost.

Üldinfoks veel, et Apple suutis viimase tegevuskvartali jooksul müüa:

* 11,4 miljonit iPadi (15% võrra kasvu)

* 41 miljonit iPhone'i (1,5% võrra kasvu)

* 4,3 miljonit Mac-arvutit

* täpsustamata kogus "teisi tooteid" ehk Apple Watche, AirPode jne. Siin pole tulemused ilmselt nii vägevad, et nendega vehkida, kuigi Watchimüük olla 50% võrra kasvanud, kui mulluse sama perioodiga võrrelda. Kogukäive oli 2,32 miljardit eurot.