"Kui ülejäänud aasta lõikes püsib telefonide hooldus- ja garantiiremontide arv stabiilsena, siis eelnevate aastate kogemust arvesse võttes on oodata remonti toodavate mobiilide arvu märkimisväärset kasvu juulis ja augustis, ja olukord hakkab jälle normaliseeruma septembrikuu keskpaigas," ütles MTTC Eesti OÜ esindaja Jüri Kotov.

Viimase kahe kuu kõige sagedasemad mured, millega telefonid remonti jõuavad, on seotud ekraani või displei vea, esipaneelide probleemide ja puutetundliku klaasi funktsioneerimisega.

Tele2 klienditeenindusdirektor Sirli Seliovi sõnul on ekraani purunemine kujunemas suureks probleemiks. Mida uuemad ja kergemad on nutitelefonid, seda õhemad on nende ekraanid, mis lähevad väiksemagi painutuse peale katki.

"Motorola on suisa teinud statistikat, et 50% mõranenud ekraanidest tekib juba telefoni esimesel kukkumisel.

32%-il inimestest kukub telefon välja taskust, 27%-il pudeneb toolilt tõusmisel sülest maha, 7% pillab telefoni maha selfie't tehes ning 5% tunnistab, et ekraan purunes, kui nad telefoniga kedagi viskasid," tõi Seliov välja intrigeeriva uuringu tulemused.

Seliovi sõnul jätkavad ligi veerand katki läinud ekraaniga telefonide omanikest seadme kasutamist kuni sele lõpliku ülesütlemiseni või veritseva sõrmeni, kuna leiavad, et parandamine pole seda väärt või on liiga kulukas.

"Paljudel telefonidel on ekraan kogu telefoni esipaneeliga ühes tükis ja selle vahetamine võib tõesti maksta pool seadme hinda," kinnitas Kotov.

"Sageli esineb arusaamatusi ka seoses tugevama Gorilla-klaasiga – inimesed kipuvad arvama, et see on põrutuskindel ja käivad ekraaniga seetõttu muretumalt ümber. Tegelikkuses ei luba tootjad karastatud klaasile põrutuskindlust."

Kes pelgavad kogemata ekraaniga juhtunud õnnetustest tekkivaid suuri remondiarveid, soovitab Seliov vabatahtlikku seadmekindlustust.

"Lisaks pakuvad teatud tootjad kallimatele mudelitele spetsiaalset kindlustust, näiteks Samsungi ekraanikindlustus ehk Screencare."

MTTC ja Tele2 soovitused, kuidas säästa mobiiltelefoni ekraani

* Ekraanikile kaitseb seadet väiksemate kriimustuste ja mustuse eest.

* Ekraani purunemise vältimiseks eelista ekraanikile asemel tugevamat ja vastupidavamat kaitseklaasi.

* Silikoonist, nahast jm materjalist kaitseümbrised võivad telefoni kukkumisel võtta põrutuse enda peale ja säästa ekraani.

* Kui telefoniekraan kipub purunema suisa mitu korda kuus, kaalu seadme- või ekraanikindlustust.