Tahes-tahtmata kõigile aga huvilisi ei jätku ja omasisu tootmine on kallis, nii et püsima jääma ei teps mitte igaüks. Esimesena teatas hingusele minemisest Quibi.

USA filmi- ja meediatootmise veteran Jeffrey Katzenberg'i loodud keskkond startis tänavu 6. aprillil ja pidas investoritelt kogutud ligi 1,5 miljardile eurole vaatamata vastu seega kõigest pool aastat.

Quibi pakkus (ja pakub kuni tegevuse lõpetamiseni) lühisisu, peamiselt filmide kui ka 5-15minutiliste jagudega sarjade näol. Et oleks mõnus telefonist või tahvlist vaadata, kui näiteks bussis või rongis loksudes pead natuke aega surnuks lööma.

Esimesed kaks nädalat on tasuta, edasi tuleb valida pakett hinnaga 4,99 (reklaamidega) või 7,99 USA dollarit (reklaamivabalt) kuus. Meie rahas siis 4,2 või 6,7 eurot kuus.

Huvitaval kombel jõudis teade sulgemisest avalikkuse ette kõigest päev peale seda, kui Quibi tõi välja rakendused platvormidele Fire TV, Apple TV ja Android TV (eelnevalt sai alla laadida Androidi ja iOS-i äppe). Ju siis saabus kindel "surmaotsus" otsustavalt, aga ootamatult.

Tehnoloogiasait Engadget vihjab vaimukas-mürgiselt, et Quibi rutaka põrumise taga võivad olla jaburad sarjaideed, nagu kuldse käega naisest jutustav "The Golden Arm":

Samas ei saa kõik keskkonnas pakutavad sarjad kindlasti jaburad olla. Üks neist, "#FreeRayshawn", võitis hiljuti isegi kaks Emmyt, mis on kahtlemata väärt saavutus.

Mis saab Quibi jaoks loodud tehnoloogilistest lahendustest ja sisust, pole veel teada. Kuuldavasti on Katzenberg püüdnud neile ostjat leida, aga seni edutult.

Quibi stardipauk oli tegelikult päris muljetavaldav: keskkond leidis 910 000 kasutajat. Kui tasuta kolmekuine prooviaeg aga läbi sai, kahanes kasutajaskond paraku 72 000-le, ja ilmselt peagi väiksemaks veelgi.

Millal Quibi tegevuse lõpetab, jääb aga hetkel veidi segaseks. Teenuse kodulehel on kirjas, et see juhtub "umbes 1. detsembri paiku" (ingl on or about December 1, 2020).