Pekingi Daxingi linnaossa rajatav uus hiigellennuväli asuks linnakeskmest küll 46 km kaugusel ja kataks kokku 2680 hektarilist ala. Terminalihoone ehitamisel on konsulteeritud Londonis baseerunud maailmakuulsa arhitekti Zaha Hadidiga, kuigi paistab, et hiinlased ehitavad ikka nii, nagu nad ise tahavad.

Tahtmine linnale uut ja veel suuremat lennuvälja ehitada tekkis olümpiamängude laineharjal 2008. aastal ja töödega hakati pihta 2014. aastal. Jaam peaks saama tegelikult valmis siiski sügiseks 2019 ja ta võiks võimaldada läbipääsu 75 miljonile reisijale aastas hiljemalt aastal 2025. Järgmine siht on juba 130 miljonit. Lennujaam ise koos seda linnaga ühendava raudteeühendusega maksab 11,2 miljardit dollarit.

Türgi tahab veel suuremat

Istanbuli uue lennujaama ees Pekingi oma aga kahvatuks. Kuna Atatürgi lennujaam ja Sabiha Gökçeni nimeline teine lennujaam on selgelt oma võimsuse ammendanud, esimest kasutas mullu aastaga 60 miljonit reisijat, teist tunamullu 28 miljonit. Arvestades sellega, et liiklus Euroopast kagu suunas (ja vastupidi) on aastatega järjest intensiivistunud, seati uue lennujaama läbilaskevõimeks lausa 150 miljonit reisijat.

Istanbuli uue lennujaama ehitusega alustati aastal 2015, märtsi seisuga on töödest 40 protsenti juba tehtud. Valmides oleks seal kuus stardirada, 16 ruleerimisrada, 1,5 miljonit ruutmeetrit sisepinda, 165 väravat lennukisse sisenemiseks, sees ja väljas aga parkla 70 000 autole. Töödeks on küll antud aega 2030. aastani, aga ilmselgelt üritatakse põhiosaga valmis saada enne hiinlasi.

Suurimad lennuväljad maailmas 2016 (esialgsed andmed, reisijaid aastas)

  • 1. Hartsfield–Jackson Atlanta International Airport 104,17 miljonit
  • 2. Beijing Capital International Airport 94,39 miljonit
  • 3. Dubai International Airport 83,65 miljonit
  • 4. Los Angeles International Airport 80,92 miljonit
  • 5. Tokyo International Airport 79,52 miljonit
  • 6. O'Hare International Airport, Chicago 77,96 miljonit
  • 7. Heathrow Airport, London 75,71 miljonit
  • 8. Hong Kong International Airport 70,51 miljonit
  • 9. Shanghai Pudong International Airport 66 miljonit
  • 10. Charles de Gaulle Airport, Île-de-France 65,93 miljonit

Hartsfield–Jacksoni Atlanta lennuväli saavutas küll tunamullu esimesena ajaloolise saja miljoni verstaposti, teenindades peamiselt USA siselende, aga edasine laienemine on paratamatu, planeeritud on reisijate arvu kasvu 121 miljonile aastas. See lennujaam on suutnud säilitada maailma suurima reisijate arvuge lennuvälja tiitli alates 1998. aastast, kuigi konkurents läheb järjest teravamaks.

Dubai lennuvälja suurendati viimatise laiendamisega 2010. aastate alguses, et ta võimaldaks läbi lasta 75 miljonit reisijat aastas, aga selgelt on see piir juba ületatud. Veel 2006. aastal oli reisijaid seal 28 miljonit, 2010. aastal 47 miljonit. Ja reisijate arvu plahvatusliku kasvuga sammu pidada on ehitajatel tõeline peavalu. Dubai kõrbes on laienemisruumi küll: tulevikuplaanid räägivad seal 160 kuni 260 miljonist reisijast aastas.

Muide,

... kui vaadata võrdluseks sajandivahetuse aastasse 2000, mil Hartsfield-Jacksonit läbis juba 80 miljonit reisijat, polnud esimese 30 hulgas veel ühtki Hiina ega Araabia lennuvälja. Esikümnesse jõudis Peking alles aastal 2006, Dubai aastal 2012. Istanbuli kõrgeim koht on 11., aastast 2015.