Kokku on kohtumisi plaanis kolm ja tänane võit robotile tuli esimeses peetud mängus. See toimus Ida-Hiinas asuvas Wuzhenis ning kohtumist jälgisid kohapeal riigiametnikud ja Google`i omanikfirma Alphabeti tegevjuht Eric Schmidt.

Varem arvati, et tehisintellekti võit go maailma esinumbri üle on aastakümnete kaugusel, kirjutab Reuters. Selle asemel on see juba praegu reaalsus, juhtudes esmakordselt eelmisel aastal. Siis võitis masin gos inimest Koreas, kui Google`i programm alistas viiemängulise seeria viimases kohtumises kohaliku suurmeistri Lee Sedoli. Täna toimunu aga rõhutab veelgi, kui suur on tehisintellekti potentsiaal inimestega keeruliste ülesannete lahendamises võistlemisel.

Pekingi "moosimine" ei pruugi Google`ile nii lihtne olla. Mängu näidati küll otseülekandes Google`i omanduses olevas Youtube`is ja programmi loojad säutsusid mängu käigust selle kestel Twitteris, aga mõlemad on Hiinas blokeeritud nagu ka Google`i otsimootor. Google lahkus Hiinast seitse aastat tagasi, kui ettevõte polnud nõus oma internetiotsinguid tsenseerima, nagu kohalikud ametivõimud soovisid. Sestsaadik on Google olnud Hiinas ligipääsmatu, jäädes omalaadse riikliku tulemüüri taha.

Tseremoniaalne mäng - mulluse Korea seeria järel teine kord ajaloos, mil AlphaGo on go suurmeistriga avalikkuse ees piigid ristanud - on katse suhteid taas soendada. Lähiajal on plaanis mõned Google`i teenused riiki tagasi tuua nagu näiteks rakendustepood Google Play. Märtsis teatati ka, et hiinlastest kasutajad saavad hakata kasutama tõlkerakendust Translate, mis nagu AlphaGogi DeepMindi tarkvara kasutab.

Tehisintellekti uurijaile meeldib Go sellepärast, et selles on väga suur hulk võimalikke lahendusi. Google`i andmeil on ühes go mängus rohkem võimalikke nupuasetusi kui terves universumis aatomeid. Tegu on ilmselt maailma vanima lauamänguga, mida siiani mängitakse ja selle mõte on vallutada mängulaual vastasest suurem territoorium. Mängu reeglid on üsna lihtsad, kuid strateegiad, mida kasutatakse, ülikeerukad ja seda peeti eelnevalt tänapäevastele algoritmidele liiga raskeks.