On selge, et sellise ebaefektiivse reklaami peale kulub tohutult materjali ja energiat, mida saaks kokku hoida või kasutada tunduvalt mõistlikumalt. Samavõrra häiriv nähtus on ka digitaalsetesse kirjakastidesse saabuvad rämpskirjad, kuid siin võiks väikseks lohutuseks olla, et vähemalt energiat ei raisata selle peale nii palju kui paberrämpsule, vahendab Novaator CleanTechnica uudist.

Reaalsus on aga üsna ehmatav. Rämpskirjadega tegelemine (saatmine, lugemine, filtreerimine, kustutamine) kulutab turvatarkvara tootja McAfee tellitud uue uuringu kohaselt umbes sama palju energiat kui paberreklaamiga tegelemine.

Digitaalse rämpsuga tegelemine kulutas 2008. aastal terves maailmas kokku 33 miljardit kilovatt-tundi elektrienergiat. See on kogus, mis rahuldab 2,4 miljoni Ameerika kodu aastase elektrivajaduse.

Üks rämpskiri kulutab energia, mille tootmiseks paisatakse atmosfääri 0,3 grammi süsinikdioksiidi. See ei tundu väga suur kogus, aga igal aastal saadetakse kokku 62 triljonit rämpskirja (see teeb üle 9000 kirja ühe inimese kohta aastas), mistõttu on rämpskirjade ökoloogiline mõju üsna tugev.

McAfee huvi sellise uuringu tellimiseks on muidugi mõistetav, sest spämmifiltreerimine moodustab nende tooteportfellist olulise osa.

Nad on pidanud vajalikuks eraldi rõhutada, et kuigi rämpskirjade tõrjumisprogrammid kulutavad samuti energiat, on nende kasutamise siiski väga kasulik, sest rämpsu seest oluliste kirjade käsitsi otsimine ei kuluta mitte ainult närve, vaid võtab ka palju rohkem aega. Ning raisatud aeg pole teatavasti mitte ainult kaotatud raha, vaid tähendab ka mõttetult raisatud energiat.