Tavaliset elektroonikapoest ostes või veebist tellides on seade vahel odavam, aga ost toimub inimese omal vastutusel, kes peab ise veenduma vajalike funktsioonide või sageduste olemasolus.

Meenub suvel meediasse jõudnud juhtum, kus klient ostis Euronicsist telefoni Coolpad Max, millel esines oluline puudus. Kuna see polnud mõeldud kasutamiseks Euroopa turul, ei toeta see sagedust 800 MHz, mis on Eesti mobiilsides nii-öelda kandev kiht ehk vundament.

Kui telefon ei toeta ühte siin kasutatavatest põhisagedustest, siis pole seda mõtet Eestis müüa, sest kasutajakogemus saab olema puudulik.

Sellist seadet saab kasutada paiguti linnas, aga siselevi on lünklik ja maapiirkondades kogeb ta suuri leviauke kõigi Eesti mobiilioperaatorite võrkudes. Ka näiteks Hansapost müüb Meizu ja teisi Hiina telefone, mis ei toeta 800 MHz sagedust.

Teised võimalikud murekohad on järelhoolduse ja kohalike teenuste tugi - näiteks ei pruugi telefonis töötada mobiil-ID.

Kui telefon ei pärine ametlikult maaletoojalt või edasimüüjalt, siis võib kaupmehel puududa ka tootjapoolsed tugi ja garantii.

Samuti ei pruugi tavalisest elektroonikapoest saadud seadmel kehtida tootja pakutavad lisaväärtused, näiteks Samsungi kindlustusprogramm Galaxy Care, kuna soodsalt müügil olevad telefonid on sageli pärit "hallilt" turult. Tele2 on täheldanud selliseid probleeme just Klick'ist ostetud telefonide puhul.

Välismaalt ostetud seadme puhul tuleb peamiselt ette muresid seoses pretensioonide esitamise ja järelhooldusega. Kui see on ostetud Euroopa Liidust, siis garantii küll kehtib ja seadme saab vajadusel hooldusesse viia. Aga kui telefon tunnistatakse praagiks, siis võib klient sellest ilma jääda ja uue seadme saada vaid sealt, kust ta telefoni soetas.

Kõige kindlam on uus nutiseade soetada kohaliku mobiilioperaatori käest. See soovitus võib tunduda piirav, aga kõik telefonid, mida meie müüme, on ostetud ametlikelt maaletoojatelt või edasimüüjatelt ning testitud Eestis – veendumaks, et telefon on meie regioonis kasutamiseks mõeldud ja töötab sajaprotsendiliselt.

Ka eraisikult ostetud telefonidega esineb palju ebameeldivaid juhtumeid. Kõige tavalisem stsenaarium: tehing toimub käest kätte ja kasutamata telefon pakendis vahetab omanikku.

Nädala möödudes pöördub inimene operaatori esindusse, sest telefon ei tööta - tuleb välja, et eraisikult soetatud telefon on varastatud ja musta nimekirja kantud.

Musta nimekirja kandmine võib toimuda ka ajalise viitega, kuni endine omanik telefoni vargusest teatab.

Ka ei kehti eraisikult ostetud seadmele üldjuhul tarbijakaitseseadusest tulenevad õigused pöörduda vaidluste lahendamiseks tarbijakaebuste komisjoni.