Võrdlus on üsna kohane selles mõttes, et PlayStation 4 ja PC-arvutid põhinevad samal arhitektuuril (x86). Selle kasutamise tõttu erineb PS4 suuresti eelkäijatest.

PS4 süsteemiarhitekt Mark Cerny toob välja paar tähtsat erinevusi, mille poolest uus konsool on siiski isegi parem kui tipp-PC.

Supercharged tähendab ühist kiiret mälupanka, millest PS4 jõudu ammutab. Olemasolevat 8 GB GDDR5 muutmälu kasutavad nii keskprotsessor kui ka graafikaprotsessor.

"Kui PC-arvutil oleks 8 gigabaiti mälu, jagaks CPU ja GPU igas suvalises kaadris sellest ainult umbes üht protsenti. Selle piirangu seab PCI-e siini kiirus. Nii et ühendatud arhitektuur annab PS4-le märgatava tulu, millest saab kasu lõigata juba esimesel koodikirjutamise päeval," ütleb Cerny.

PS4 ei kannata tema sõnul ka PC-de kombel kesk- ja graafikaprotsessori vaheliste sünkroniseerimisprobleemide all. "GPU-le lisatud spetsiaalne, kolmas lisasiin võimaldab sellel otse süsteemimälust lugeda või sinna kirjutada, jättes oma L1 ja L2 vahemälu kõrvale."

See võimaldab siini läbilaskvuse tõsta ligi 20 gigabaidini sekundis, mis on "suurem kui PCIe enamustes PC-arvutites".