„Mängude järelmüük on USA turul väga suur probleem. Meie peamine jaemüüja teenib suurema osa oma kasumist müües „kasutatud” mänge ja nii astuvad mängutootjad täna ennetavaid samme … nii, et mängu võtme saad ainult ostes mängu uuena,” vahendab Gamesindustry.biz Capps’i sõnu.

Mängutootja ei teeni sentigi, kui keegi mängu laenutatakse ja kui keegi müüb selle edasi. Näiteks „Gears of War’i” on mänginud üle kahe korra rohkem inimesi kui on selle ostjaid.

Ometigi ei süüdista Epicu juht mängijaid, vaid leiab, et midagi tuleks ette võtta järelturuga. Nii on tal seisukoht ka piraatluse suhtes: tsiteerides teise mängutootja Crytek andmeid, kelle mängu Crysis ostetud ja piraatversioonide suhe on 1:20, teatas Capps, et Epic ei too kunagi turule Gears of War 2 PC versiooni (täna ainult Xbox 360-l).

„See on julm selliste ettevõtete vastu nagu meie, kes me oleme PC-mänge nii kaua teinud. Me üritame seda olukorda parandada ja olemas on uus ettevõtete liit, kes püüavad arvutitel mängimist tootjate poole pealt vaadates joone peale saada. Kui inimesed mängivad mänge ilma neid ostmata, siis peab arvestama ka sellega, et mängud ei pruugi enam ilmuda,” oli Epicu juhi sõnum piraatidele.

Mängude turustamisest rääkides leiab Capps, et jaemüük jääb alles pikaks ajaks — mängude müügis on oma osa ka impulssostudel, kuid teisalt on Steam sugustel digitaalsetel jaotuskanalitel. „Me võime turu nõudmistele reageerida hetkega. Arendaja seisukohast on see imeline mitte ainult raha tegemise seisukohast vaid me teame ka kus meie kliendid asuvad ja nii saame nende soovidele paremini reageerida,” kirjeldas ta võrgumüügi võlusid.

Kas tõesti parimad mängud kolivad ainult konsoolidele? Väheusutav. Nagu rääkis Valve üks juhte (digitaalse mängumüügiplatvormi Steam arendaja) Jason Holtman, on piraadid tema arust suures osas rahulolematud kliendid. Kui Ameerikas ilmub mäng näiteks jaanuaris ja Venemaal ning Hiinas ametlikult alles pool aastat hiljem, siis pole mõtet loota, et sealsed mängusõbrad käed rüpes istuvad ja selle võimalusel võrgust alla laadimata jätavad. Nii pole Crysis’e masendava piraadisuhte taga ainuüksi „pahad” mängusõbrad vaid ka probleem, et arendaja peab mõnda turgu teistest olulisemaks.

Mängude järelturg toimib Eestiski — pilk suurematesse müügiportaalidesse näitab, et mõned möödunud aasta popimad mängud on saadaval vähemalt kolmandiku võrra odavamalt.