Kodanik, kes selle video veebi üles pani, nimega Virtuoso, väidab, et ratas on algselt kokku pandud aastal 1869, mis tähendaks, et tegemist oleks ühe vanima mootorratta prototüübiga üldse. Ja nagu Popular Machanics tuvastanud on, ta tegelikult ka ei valeta. Tegemist on Roperi aurujalgrattaga või selle koopiaga, mille leiutajaks oli Massachusettsis Roxburys elanud Sylvester H. Roper (elas 1823-1896).

Temaga samal ajal arendas aurumootoriga jalgratast ka prantslane Pierre Michaux (1813-1883). Esimesi eksemplare nendest esitlesid Roper ja Michaux samal, 1867. aastal, ehk kumb neist ette jõudis, on siiani ebaselge. "Mootorratta isadeks" peetavad Gottlieb Daimler ja Wilhelm Maybach said aga oma sisepõlemismootoriga Reitwageni valmis alles 1885.

Pole päris kindel, kui mitu eksemplari Roper ehitas, kuna üks 1869. aasta eksemplar asub Smithsoniani muuseumis, üks 1868. aasta eksemplar asub erakogus ja üht 1894. aasta eksemplari on esitlenud Guggenheimi muuseum. Roper ise suri 1896. aastal, kui sellisel rattal sõites südamerabanduse sai.

Kui jalgratas sai pedaalid ja mootori

Termini "jalgratas" (pr k vélocipède) oli käibele toonud Karl von Drais 1817. aastal oma Laufmachine'i reklaamides, mis kujutas ennast ratastega ühendatud istet, kuig ülekandesüsteem puudus ja see jooksumasin liikus edasi jalgadega maapinnal hoogu lükates.

Pedaalid ja ülekandesüsteem lisandus hiljem, kusjuures teerajajate seas olid prantslased, sh sama Pierre Michaux, kes tõi jalgrattad seeriatoodangus müügile aastail 1857-1871. Ka pääsesid 1880. aastatel mõjule turvalisemad jalgrattad, millel kaks võrdse suurusega ratast ühe suure ja ühe väikese asemel.

Aurumootorid, mida Roper ja Michaux jalgratastele külge panid, on nähtavasti igal sõidukil erinevad ja selliseid aurujalgrattaid esitleti suurematel messidel üle maailma. Kuidas üks nendest Venemaale jõudis, on ebaselge, ka on selle detaile hiljem välja vahetatud, kuid autoriks paistab tõesti olevat Roper.

Sarnast sõidukit näeb juba 1870. aasta reklaamlehel:

Roperi aurujalgratastel oli juba moodne pööratav gaasikäepide, rattal oli käsitsi opereeritav veepump boileri küljel, samas kui mootor koosnes võnkuvatest aurusilindritest, toodetud aur andis masinale tõukejõu.