Nutiseadmed pakuvad nutikale kaupmehele uusi võimalusi kliente võluda


Sul on taskus nutitelefon ning sa möödud mõnest tuttavast poest või kohvikust. Just sel hetkel kuvab su telefon selle kohviku või poe soodustusi, eripakkumisi või kuponge.

Sind kutsutakse poodi just siis, kui viibid selle poe vahetus läheduses. Sind suunatakse riiulite juurde, kus asuvad tooted, mis võiksid sulle huvi pakkuda. Nutitelefonis võid sa valida kuponge, anda tagasisidet teeninduse kohta või lausa maksta toodete ja teenuste eest, kirjutab Kahvel.ee.

Olles varem poest oste sooritanud, saaksid kohe oma telefonist kontrollida, kas õiges suuruses riideese on hetkel müügil, ja kui ei ole, siis tellida see endale koju mobiili-veebipoe kaudu.

Kaupmees saab samuti lihtsalt registreerida sinu külastuse, sinu liikumise poeriiulite vahel ning seeläbi parandada kliendisuhtlust ning väljapanekut poes.

Tundub ulmena?

Traditsiooniline "offlain-kaubandus" on pidevalt arenevate tehniliste lisavõimaluste juures jäänud suhteliselt leigeks uute lahenduste kasutuselevõtul.

Edumeelsemad kaupmehed on teinud enda kaupluse kõrvale ka veebipoe, Facebooki-lehe ja oskavad neid ka enda kasuks tööle panna. Siiski paljud kaupmehed ei ole kahte võimsat väljundit – interneti ja mobiilseadmete võimalusi - ning füüsilise asukoha positiivseid omadusi omavahel korralikult sidunud.

Seotud lood:

On küll erandeid – näiteks kohvikukett Starbucks on esirinnas paljude uute tehnoloogiliste uuenduste kasutuselevõtul ja testimisel. Olgu selleks siis võimalus iTunesist osta just parasjagu Starbucksi kohvikus mängivat muusikat või maksta kohviku rakendusega oma ostude eest.

Juba 2010. aastal tutvustas Amazon enda triipkoodi skänneriga aplikatsiooni, millega sai võrrelda poes olevaid hindu Amazoni poolt pakutavaga ning soovi korral tooteid otse telefonist koju tellida.

Sisuliselt muutis Amazon kaubanduskeskused vaid kaupade näitusesaaliks, vihastades nõnda välja paljud jaemüüjad, kes Ameerikas müügimaksu maksid ning poepinna eest kallist renti tasusid. Online-kaubandusele Ameerikas teatavasti müügimaksu ei lisata.

E-kaubanduse võidukäik mistahes kaubandusvaldkonnas ei ole kellelegi uudiseks. Pelgalt mõte osta pileteid või broneerida hotelli muul moel kui internetist tundub jabur. Ka daily-deal lehtede kaudu on võimalik osta pea mistahes teenust või toodet ning ka eestlaste usk ja usaldus internetikaubandusse on tõusuteel.

Kuidas mobiilseadmed peagi kaubandust mõjutavad

Juunikuus toimunud Apple Worldwide Developers Conference'il (ehk Apple'i tarkvaraarendajate konverentsil) mainiti väga pealiskaudselt iBeaconsi võimalust operatsioonisüsteemis iOS 7.

iBeacon on standardil Bluetooth Low Energy (Bluetooth BLE või Bluetooth Smart) töötav lahendus, mis võimaldab nutitelefoni-aplikatsioonidel aru saada, kui telefon on väikese Bluetooth-sensori ehk "majaka" lähistel.

Sellise majaka levialasse sattudes on võimalik telefonis automaatselt kuvada teavitusi, käivitada mõni rakendus või rakenduse sees olev funktsioon.

Majakaid on võimalik kasutada siseruumides, kuhu GPS-signaal ei küündi. Bluetooth BLE raadius on kuni 50 meetrit ning mitut majakat kasutades on positsioneerimist võimalik teostada täpsusega, mis aitab näiteks kaupmehel salvestada kliendi liikumistrajektoori poes. See loob uusi võimalusi, sidumaks traditsioonilist kaubandust online-kaubandusega.

Loe täisteksti saidil Kahvel.ee.