Ükspuha kui suureks üks striiminguteenus kasvab, sel pole ilmselt kunagi aga kerge suurt kasumit toota, sest teistele sisutootjatele maksmine ja ka ise sisu tootmine on kallid. Seega katsetab Netflix ka mitmeid võimalusi sissetulekute suurendamiseks.

Augustis testisid teenuse käigushoidjad kitsa kasutajaskonna hulgas sellist varianti, kus iga filmi või sarja jao lõpus näidatakse reklaamklippi, mida ei saa vahele jätta.

Netflixi jaoks oleks see kahtlemata paljutõotav teenimisvõimalus, aga kas kasutajad oleksid sellega nõus? Nad peavsd ju nagunii maksma, et Netflixi nautida.

Meelelahutusturgu uuriv Hub küsitles 1612 USA televaatajat vanuses 16-74 ja järeldas, et säärane uuendus poleks inimestele kohe üldse mokkamööda.

23% vastanutest ehk iga neljas arvas, et nõustuks Netflixi eest enam sama kuutasu maksma, kui neid vahelejätmatute reklaamklippidega segada. 41% olid nõus pigem või kindlasti kasutamist jätkama. 37% polnud kindlad, kuidas nad reageeriksid.

Küsimusele, kas nad jätkaksid teenuse tellimist, kui reklaamidega variant langetaks kuutasu 3 USA dollari võrra, vastasid pooled jaatavalt. Lahkuda soovisid sellisel puhul 16% ehk iga kuues.

USA Netflixile saab tellida kolme eri kuutasu suurusega konto: 7,99, 10,99 või 13,99 dollarit kuus.

Netflixi jaoks on seega üles kerkinud küsimus: kas võimalik reklaamitulu kaaluks üles suurel koduturul kuni veerandi kasutajaskonna vähenemise. USA-s on videoteenuseid palju. Samas võib eeldada, et edu korral hakkaks ka vähemalt osad rivaalid vahelejätmatuid reklaamklippe lisama, nii et inimestel poleks põhjust spetsiaalselt Netflixist lahkuda...