NASA teadlased peavad "2012" tobedaimaks ulmefilmiks üldse!

(63)
NASA teadlased peavad "2012" tobedaimaks ulmefilmiks üldse!
Foto: Columbia Pictures.---

Roland Emmerichi kulukas maailmalõpufilm "2012" oli mõnegi kinosõbra meelest üks halvimaid tunamulluseid filme. NASA teadlased astuvad isegi sammukese kaugemale: valisid selle tobedaimaks ulmefilmiks üldse.

USA Riiklikul Teaduste Akadeemial on programm The Science & Entertainment Exchange'i (Teaduse ja meelelahutuse vahetus), mis harib üldsust teadusest ning kuidas meedia ja meelelahutus seda kujutavad.

Nad innustavad muuhulgas Hollywoodi esindajaid teadust filmides nii sisulises kui visuaalses mõttes realistlikumalt kujutama.

Kosmoseagentuuri NASA esindajad aitasid hiljuti The Science & Entertainment Exchange'i raames välja valida nii tõepäraseimad kui teaduslikult naeruväärseimad ulmefilmid.

Teadlaste lemmikuks osutus Andrew Niccoli stsenaristi-režissööridebüüt "Gattaca" (1997), kiidetud, aga suhteliselt vähe tuntud põnevik mehest, kes tahab reisida ilmaruumi ja püüab petta spetsialiste, kes teevad ta geneetilise sobivuse kindlaks. Ta elab nimelt tulevikuühiskonnas, kus inimese rolli elus määrab tema geenide uurimine.

Teisel kohale tuli Steven Spielbergi "Jurassic Park" ("Juuraaegne park", 1993). See on Michael Crichtoni romaanil põhinev tuntud seiklusfilm, kus rikkur õpib kivistunud DNA põhjal ehtsaid sauruseid looma ja avab neid tulvil lõbustuspargi.

Kogu esiviisik:

3) Robert Zemeckise "Contact" ("Kontakt", 1997, tulnukahuviline saavutab kontakti võõrplaneetlastega),

4) Fritz Langi legendaarne "Metropolis" (1927, armastuslugu futuristlikus suurlinnas)

5) "The Day the Earth Stood Still" (1951, Maale saabuv tulnukas teatab, et inimesed peavad hakkama rahus elama või neid hävitatakse ilmaruumi ohustamise tõttu).

Halvimate filmide esikolmiku moodustasid aga Roland Emmerichi "2012" (2009), Michael Bay "Armageddon" (1998) ja Roger Spottiswoode'i "The 6th Day" (2000, "Kuues päev").

Teadlasi häirib "2012" ebausutavus eriti seetõttu, et teos usub maiade kalendri põhjal 2012. aastal saabuvat maailmalõppu ja tekitas üldsuse hulgas päris palju hirme. Teadlased pidid lausa looma veebisaidi, mis esitatud müüte ümber lükkas.

Meenutuseks "2012" reklaam:

Oma müügikuulutus pane portaali MÜÜ! Kuulutuse lisamine on tasuta!

Kasutad reklaamiblokeerijat.

Sisu mugavamaks tarbimiseks
telli Delfi Kogupakett või reklaamivaba pakett.

Kogupakett
1€ / kuus*
Sisaldab 11 Eesti tippväljaande tasulist sisu, vähem bännerreklaame, saad jagada kuni 4 kasutajaga.
* Esimene kuu 1 €, edasi 9,99 €
Reklaamivaba pakett
2,99€ / kuus
Saad lugeda tasuta sisu ilma bännerreklaamideta. Ei sisalda tasulise sisu lugemisõigust.

Lisan erandi. Vaata AdBlock juhist siit
ja AdBlock Plus juhist siit.
Mõistame, et käid meie juures uudiseid lugemas, mitte reklaame vaatamas. Reklaamidest sõltub meie sissetulek ja see võimaldab meil pakkuda sulle soodsalt head ajakirjandust.