Müüginumbrid ei valeta: Eesti elanik hindab tahvelarvutit ostes peamiselt kahte asja

 (58)
Müüginumbrid ei valeta: Eesti elanik hindab tahvelarvutit ostes peamiselt kahte asja
Foto: Siim Lõvi

GfK: Eesti elanik hindab tahvelarvutit ostes soodsat hinda ja 4G mobiilside olemasolu.

Uuringufirma GfK Retail & Technology andmetel ostavad Eesti elanikud üha enam 4G toega tahvelarvuteid.

3G sidet pakkuvate tahvlite müük langes tänavuse ja mulluse jaanuarikuu võrdluses 2,6%, ilma mobiilsideta variandi puhul isegi 10%. Seevastu 4G tahvlite osakaal müügis samal perioodil on tõusnud 12,7% võrra (45,2%-ni kõigist müüdud tahvlitest).

Kohalikest operaatoritest on 4G seadmete pakkumisele keskendunud Elisa ja nende tahvlimüügist moodustavad 4G tahvlid tervelt 99%.

Elisa juhatuse liige Andrus Hiiepuu ütles, et kui kogu turu lõikes on tahvelarvutite tükiline müük langenud 4,4%, siis Elisas on müüginumbrid eelmise ja selle aasta jaanuarikuu võrdluses kasvanud; seda koguni 22% võrra.

"Elisa edu põhineb kvaliteetsete, kuid soodsa hinnaga 4G tahvelarvutite turundamises. Müüme Eesti turule enim Huawei tahvleid. Elisa tahvlimüügist moodustab Huawei 49%," täpsustab ta.

GfK statistika järgi ulatus Androidi-tahvlite osakaal käesoleva aasta jaanuaris tükilises müügis 84%-ni ja Apple'i iPadide osakaal 16%-ni.

Tahvlisuurusi arvestades on Eestis eelistatud 10-tollised seadmed.