„Pole mingit kahtlust, et traditsiooniline ajalehtede ärimudel peab muutuma, kuigi majanduslangus on praegust olukorda minu arvates kõvasti üle paisutanud," ütles üks mõjukamaid meediamoguleid Rupert Murdoch, kes enda sõnul kaalub tõsiselt News Corporationi ajalehtede veebiväljaannete tasuliseks muutmist, vahendas ABC News.

Kõigepealt plaanib ta tasuliseks muuta Briti väljaannete The Times, The Sun, The News of The World ja The Sunday Times veebiväljaanded.

Loodab kasu

Murdochi sõnul näitab Wall Street Journali eeskuju, et veebiväljaannete tasuline teenus võib edu saavutada.

Interneti- ja meediaeksperdid usuvad aga, et selle plaani täitmiseks tuleb võrguväljaanded kõigepealt põhjalikult ümber korraldada.

Queenslandi ülikooli meedia- ja kommunikatsiooniprofessori Terry Flew sõnul ei paku News Corporation sellist sisu, mille eest inimesed oleksid nõus maksma. Peale selle eeldavad tema sõnul noorema põlvkonna esindajad, et internetist peab infot tasuta saama.
News Corporation on üks maailma juhtivaid meediakorporatsioone. Peale Briti lehtede kuuluvad korporatsioonile USA väljaanded Wall Street Journal ja New York Post. Veel kuuluvad News Corporationile suhtlus­portaal MySpace, televisioonikompanii Fox, filmikompanii Twentieth Century Fox ja Dow Jones.