Facebooki kaasasutaja ja suur boss kinnitas Facebookiga seotud tarkvara-arendajate tänavusel konverentsil f8 hiljutist kõmu, et sotsvõrgustikuga seotud kohtinguteenus on tulekul.

Selle käivitamise kasuks räägivad suisa neli tõika:

* enamik maailma veebikasutajatest külastab ka Facebooki keskkonda. Sinna logib vähemalt kord kuus 2,2 miljardit kasutajat, iga päev 1,45 miljardit. Kusjuures hiljutine andmekaitseskandaal pole masse eemale peletanud, pigem on FB aina populaarsemaks muutunud

* Facebookis on end vallaliseks märkinud 200 miljonit kasutajat, see on ju uue kohtinguteenus jaoks viljakas pinnas

* Forbesi mulluse artikli põhjal võib väita, et USA-s algab iga kolmas abielu tänapäeval veebitutvusest

* Facebook varustab infoga niigi juba suurimaid-popimaid USA kohtinguäppe

Nagu tutvumisteenusele üsna ootuspärane, püüab Facebook Dating üksikuid hingi kokku viia kogemuste ja hobide kaudu, mis neid juba ühendavad. "Nii nagu päriseluski," kinnitas Zuck.

Kasutaja loob oma kohtinguprofiili, millega seonduv info hoitakse tema FB-tavaprofiilist eraldi, et kohtinguseiklused teisteni ei jõuaks. Isegi mitte FB-sõpradeni, kes samuti Datingut kasutavad.

Siis tuleb profiilile valida sündmusi ja gruppe, millega juba liitunud oled, ja need kohtinguprofiili jaoks "avada", mis võimaldab vaadata, et mida teised kohtinguhuvilised on avanud.

Dating soovitab kaaslasi kohtingueelistuste, ühiste asjade ja sõprade põhjal. Profiil sisaldab privaatsusele mõeldes ainult inimese eesnime. Teistega saab suhelda ainult tekstisõnumite teel, et vältida spämmi ja näiteks tillipiltide levikut (mõnele meeldib taolisi pilte saata ilma et adressaadilt nõusolekut küsiks).

USA-s popimad kohtinguäpid nagu Tinder ja Hinge kasutavad juba ammu inimeste FB-infot, näiteks viitavad, kas meeldima hakanud isikul ja sul on ühiseid Facebooki-sõpru. Nüüd siis jäetakse vahemees kõrvale ja FB jagab infot ise. Milleks ainult võõrastele teenustele infot anda, kui saaks seda ka ise teha?

Zuckerberg ja teised lõidki algupärase Facebooki oma nais-kaasüliõpilaste hindamiseks veebikeskkonnanas ning nendega suhtlemiseks. Seega ei üllata, et firma on sama asja juurde ringiga tagasi jõudnud. Kohtinguäris liigub palju raha ja see hoiab inimesi ka Facebooki küljes kinni!

Facebook Datingu puhul jääb hetkel õhku kindlasti küsimus, kas arendajad ikka näevad piisavalt vaeva kasutaja privaatsuse kaitsmisega, mitte ei anna tema kohta FB-konto põhjal liiga palju infot välja.

Millal Dating tegevust alustab, pole siiski veel selge.