Miks on Facebooki läbiv värvitoon sinine?

 (20)
Miks on Facebooki läbiv värvitoon sinine?
Foto: Tiit Blaat, Eesti Ekspress

Kas olete kunagi mõelnud, miks populaarne sotsiaalvõrk Facebook on nii... sinine? See on saidil ilma kahtluseta domineeriv värv.

Tõepoolest, enamus saidi visuaalsest poolest toetub ühele värvile ja selle toonidele - tume või hele sinine, hallikassinine jms.

Selle otsuse taga polnud tegelikult turu-uuringud või midagi muud kergesti aimatavat.

Asi on tegelikult selles, et Facebooki asutaja ja tippjuht Mark Zuckerberg on daltoonik ehk nn punarohelise värvipime. (Levinud geneetiline probleem, mis vaevab eri andmetel ka 7-12% Euroopa meestest.)

Kui ta veel Harvardi ülikoolis õppis ja Facebookile aluse pani, polnud ta oma probleemist / haigusest teadlik.

Zuckerberg valis saiti ja sellega seonduvat disainides lihtsalt isiklikule silmale kõige kenamad ja selgelt eristuvamad värvid, mis ei saanudki talle olla muud kui sinisega seotud.

Jälgi Forte uudiseid ka Twitteris!

Kasutad reklaamiblokeerijat.

Sisu mugavamaks tarbimiseks telli Delfi Kogupakett või reklaamivaba pakett.

Kogupakett
1€ / kuus*
Sisaldab 11 Eesti tippväljaande tasulist sisu, vähem bännerreklaame, saad jagada kuni 4 kasutajaga.
* Esimene kuu 1 €, edasi 9,99 €
Reklaamivaba pakett
2,99€ / kuus
Saad lugeda tasuta sisu ilma bännerreklaamideta. Ei sisalda tasulise sisu lugemisõigust.
 
Lisan erandi. Vaata AdBlock juhist siit ja AdBlock Plus juhist siit.
Mõistame, et käid meie juures uudiseid lugemas, mitte reklaame vaatamas.
Reklaamidest sõltub meie sissetulek ja see võimaldab meil pakkuda sulle soodsalt head ajakirjandust.