Miks iPadile konkurendi loomine nii raske on?
Paljud tehnikatootjad on lubanud oma tahvelarvuti turule tuua, iPadiga konkureerima, aga kasutaja seisukohast on juttu rohkem kui tegusid, vahendab CrunchGear.
Võtame näiteks PlayBooki. RIM kuulutas selle tegemisest septembris, mainis jaanuaris tulevast 4G-mudelit ja hiljuti 4G LTE/HSPA+/Mobile WiMAXi mudeleid. Lühidalt: kolm toodet, mida ei eksisteeri. Iga tahvel, mida tänavusel Mobile World Congressil näha sai, ilmub "aasta lõpupoole". Ainuke kindel tulija on ilmselt iPad 2, mida ametlikult veel ei eksisteerigi.
Tootjate ettevaatlikkusel on mitu põhjust. Apple suutis esiteks vajalike komponentide turu tühjaks osta. Paljud tulevased tahvlid sisaldavad 7" ekraane, sest Apple on enamuse 10-tolliste varudest ära ostnud ja nüüd tuleb pisikeste partiide tellimiseks lisa maksta.
Teiseks kardavad tootjad vastuvõttu ja tuleviku ennustamine pole olnud kunagi enamuse tugev külg. Näiteks Dell Streak 7 sai tublisti materdada. Tahvelarvuti disainimine võtab aasta aega, teine kulub tavaliselt selle turule toomisele, nii et inimestele pakutakse põhimõtteliselt kaks aastat vana seadet.
Nii juhtubki, et lubadusi on rohkem kui tegelikke tahvleid, sest milleks riskida raha kulutamisega toote väljastamisele, kui juhtkond eelistab oodata "turu selginemist".
Apple'il on ka hinna eelis, millest kirjutab pikemalt Wiredi Gadget Lab.
iPadi puhul võis suurimaks üllatuseks pidada hinda: odavaim mudel ainult 499 dollarit. Apple pole tavaliselt nii odava seadme loomisest huvitatud, ja teatas korduvalt ka investoritele, et ei suudaks sellise hinnaga vähegi kõlblikku arvutit toota.
Nagu näha, suutsid küll. Rivaalid aga ei suuda. Motorola Xoom algne hind USAs on 800 dollarit - jah, tehniliselt võrreldav iPad maksab 730, aga 500-dollarilist Xoomi pole olemas. Samsungi Galaxy Tab maksab lepinguta 600 dollarit, mis on parem hind, aga sellel on kõigest 7-tolline ekraan.
See seostub peamiselt ilmselt Õunamaja jaemüügistrateegiaga. iPad on müügil peamiselt Apple'i oma poodides; partnerite müüdavad pisemad kogused teenivad ilmselt turunduslikku eesmärki. Kui iPad oleks laiemalt saadaval, võiks müüginumbrid ilmselt tublisti kasvada, aga Apple peaks suure osa kasumist partneritele andma.
Apple ei taha võimalusel üldse eriti partneritele toetuda. Kogu nende tark- ja riistvara on firma loodud ega kuulu teistele. Ka oma vallas maailma edukaimad digipoed iTunes ja App Store kuuluvad Apple'ile.
See tähendab, et iPadi turule toomise kogukulud võivad olla kõrged, aga Apple saab seda endile lubada, kuna toodet toetab võimas ökosüsteem ja neil on tihe kontroll hinna iga aspekti üle.
Konkurentidel võrreldavaid ökosüsteeme ja kontrolli pole, ja seega nad ei saa 500-dollarilist tahvlit välja tuua.
Jälgi Forte uudiseid ka Twitteris!