Tehnoloogiafirmad on siiski veendunud, et alati tasub pingutada rohkemate pikslite lisamise nimel ning Samsung kuulutab juba 11K-pilti võimaldavast mobiiliekraanist.

Valmima peaks see 2018. aastal ja mõneti üllatavalt on asjast huvitatud juba paljud firmad – praegustel andmetel on partnereid 13.

Isegi Samsungi kodumaa Lõuna-Korea valitsus võttis nõuks projekti viie aasta jooksul umbes 24 miljonit eurot investeerida.

EnDK nimelise projekti atraktiivsust on kergem mõista, kui arvestada, et 11K-ga võrduv röögatu piksliarv võimaldab tootja sõnul esitada tavapilti ruumilise efektiga – luua "optiline illusioon, mis on võrreldav 3D vaatamisega".

Ja esimese prototüübiga plaanivad asjaosalised uhkeldada 2018. aasta veebruaris taliolümpial, mis toimub juhtumisi Samsungi koduses Lõuna-Koreas (täpsemalt Pyeongchangis).

11K puhul peaks ekraanil olema 2250 pikslit ruuttolli kohta (ca 14 516 pikslit ruutsentimeetri kohta).

Kuna plaan on luua just nimelt mobiili-ekraan, tähendaks see näiteks 5,1tollise pinna puhul 11520 x 6480 pikslit. Ehk 74 megapikslit!

Siia võrdluseks, et praegused täiskõrglahutust pakkuvad ekraanid pakuvad 2, 4K UHD ekraanid 8 ja isegi 8K UHD ekraanid kuni 32 megapikslit.

Iseküsimus on, milleks meile optiline illusioon, mis oleks võrreldav 3D vaatamisega. Spetsprille mittenõudvad 3D-ekraanid on juba ammu turul - tuntud näide on Nintendo mänguseadmed seeriast 3DS.

Samsungi väiteid 11K-ekraani osas on juba kritiseeritud argumentidega, et:

* pole teada lahendust, mis suudaks pildi pikslitihedust suurendades ruumilise efekti või illusiooni luua

* ja inimsilma võimekust arvestades läheb selline pilditeravus kaduma.

* Ja mis sellist ekraani üldse käigus hoiab? Praeguste võimaluste puhul peaks 11K ekraan tavapärasest korraga 90% vähem voolu nõudma...

* Forte lisab siia praktilise küsimuse: isegi, kui 3D efekti loomine on sel viisil võimalik, kas olümpiamängude mastaabis üritus ei vaja rohkem glamuuri kui mobiiliekraan pakkuda suudab? Mobiiliekraan on ju siiski suhteliselt pisike.