Vaikimisi on nüüd rakendusi võimalik paigaldada läbi Microsofti enda rakenduste poe (Windows RT puhul ainult nõnda). See on sama mudel, mis muuhulgas kasutusel iPhone'ides ja iPadides.

Windows 8 tulevane edu või ebaedu sõltub mitmetest asjadest, kuid üks nendest on kindlasti rakenduste hulk ja nende vastavus kasutajate ootustele.

Microsofti esindajate sõnul on täna rakendustepoes enam kui 120 000 rakendust (koos Windows Phone'i rakendustega).

Seda tundub küll olevat päris palju, kuid ometi on number kordades väiksem kui Apple'i või Androidi platvormidel. Nüüd on Microsoft alustanud Windows 8 ja selle võimaluste jõulist tutvustamist tarkvaraarendajatele.

Nii jagati näiteks möödunud nädalal toimunud arendajatele suunatud konverentsil Build 2012 igale osalejale tasuta Microsoft Surface (Microsofti enda tahvelarvuti) ning Nokia Lumia 920 eriversioon.

Sõnum oli lihtne: "Võtke, proovige ja looge rakendus, soovitavalt selline, mis teile kasu ka toodaks." Huvitav ongi, et sellel aastal käsitleti senisest enam ka just seda, kuidas rakendused raha teenima panna.

Selgub, et enam kui 60% rakenduste arendajatest pole nendega kasumit teenida suutnud. Teoorias on kõik ju ülilihtne: loo rakendus, pane see rakendustepoodi müüki hinnaga näiteks 4,99 eurot ja oota kuni 250 000 inimest on selle rakenduse ostnud.

Siin peitubki Microsofti peamine argument, miks tarkvaraarendajad peaks nüüd ja kohe Windows 8 rakendusi looma hakkama: Windows 7-t on müüdud enam kui 670 miljonit koopiat ja Goldman Sachsi analüüs on näidanud, et järgmise aasta lõpuks on müüdud umbes 450 miljonit Windows 8-ga varustatud arvutit.

Kui need numbrite suurusjärgud vähegi õiged on, siis on tegemist meeletult suure võimaliku turuga. Näitena võib siinkohal tuua, et kui kõik läheb hästi, siis eelmainitud 250 000 kasutajat moodustab järgmise aasta lõpuks vähem kui 0,1% kõigist Windows 8 kasutajatest.

Lisaks tavapärasele lähenemisele, kus kasutajad rakendusi ostavad, pakub Microsoft võimalust siduda rakendusega reklaamid (seda siis nende enda või ka teiste reklaamipakkujate vastavate mootorite abil).

Nii on oodata, et mitmed rakendused saavad rakendusepoes olema küll tasuta, kuid kasutajale kuvatakse sellisel juhul reklaamtekste. Selline on muuhulgas hetkel juba poest kättesaadav Skype Windows 8-le.

Nagu näha meelitab ja keelitab Microsoft tarkvaraarendajaid nii tasuta seadmete, suurte kasutajanumbrite kui ka lootusega ikka kasumisse jõuda. Kas sellest kõigest ka kasu on, näitab aeg.

Kuid loodame, et on, sest peamised võitjad sellest võiksid olla ju Windows 8 kasutajad: on nii rakenduste hulk kui ka kvaliteet tulevikus suurem.

Vaata Build 2012 konverentsi kohta lisaks Heiki Tähise ajaveebist ja ürituse kodukalt.