McDonalds tegi jõulise sammu, et asendada teenindajad tehisintellektiga

 (20)
McDonald'si iseteeninduskassad
McDonaldsi iseteeninduskassad on juba ka Eestis kasutusel.Foto: Hendrik Osula

Maailma tuntuim kiirrestoranikett plaanib nii iseteeninduskioskites kui ka sissesõidurestoranides töötajate asemel kliente teenindama panna kõnet tuvastava tehisintellekti, kirjutab BBC.

Selleks ostis McDonalds Apprente nime kandva ettevõtte, mis tegeleb kõne tuvastavate süsteemide arendamisega. Väidetavalt on süsteemi juba ka üksikutes restoranides testitud.

Praeguse info kohaselt oleks tehisintellekt-abiline võimeline tellimusi vastu võtma mitmes keeles ning aru saama ka erinevatest aktsentidest. McDonaldsi esindajate hinnangul muutub tänu süsteemile klientide kogemus kiiremaks, lihtsamaks ning täpsemaks.

Tegemist ei ole esimese sammuga tehnoloogiavallas, mis toitlustusettevõte on teinud. Varasemalt on ostetud Dynamic Yieldi nime kandev ettevõte, mis samuti arendab tehisintellektisüsteeme ning vähemusosalus Plexure'is, mis loob telefonides kasutatavaid kliendisüsteeme.

Apprente ostuga aga asutatakse koguni uus, Räniorus paikneva hakkav töörühm, mis kannab McD Tech Labs (e. k. McDonaldsi tehnoloogialabor) nime, mille eesmärgiks ongi just uute tehnoloogiliste lahenduste kasutusele võtmine. Ettevõttel on plaanis palgata Silicon Valleyst sellesse töörühma veel tehnoloogiaeksperte ning andmeteadlasi.

Analüütikute hinnangul vähemalt 300 miljoni dollari suurune tehing, mille käigus omandati Dynamic Yield, on juba restoranidesse reaalsed muutused toonud. Näiteks on alates selle aasta märtsist ettevõte vähemalt 8000-s restoranis kasutusele võtnud tehisintellektisüsteemi, mis automaatselt menüüsse tooteid soovitab - palaval päeval pakutaks kliendile näiteks jäätist, hommikutel näiteks hommikusöögimenüüd jne

Samas kaotavad uue tehnoloogia kasutusele võtmisega tõenäoliselt ka mitmed inimesed töö. Näiteks on McDonalds teada andnud, et juba 2020. aastal hakkavad iseteeninduskioskid paiknema kõikides USA-s asuvates restoranides, mis tähendab seda, et vajadus inimteenindajate järele väheneb üha enam. Inimeste ja robotite vaheline võitlus töökohtade pärast on saanud tõsiseks debatikohaks ka Ameerika Ühendriikide presidendivalimistel.

Tundub, et investeeringud tehisintellekti ja tehnoloogiasse on McDonaldsil aga juba ka ära tasunud. Selle aasta jooksul on kiirtoiduketi aktsia väärtus tõusnud 22 protsendi võrra.

Target